عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۵۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، طی روز گذشته با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد، به طوریکه حجم معاملات در چهارمین روز هفته به ۲۲هزار و ۷۱۵ قرارداد و ارزش سه هزار و ۸۳ میلیارد رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۵۳ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۱۴ هزار و ۷۶۲ قرارداد رسیده بود.

رشد ۵۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در چهارمین روز هفته، روند کاهشی دلار پس از 3 افت متوالی قطع شد و این ارز با 5 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 835 تومان رسید.

    این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی نیز با افزایش نسبی روبرو شد که علت اصلی آن رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری در پی سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود، بر همین اساس قیمت هر اونس طلا طی این روز با 0.4 درصد افزایش به بیش از 1200 دلار رسید که در کنار رشد دلار بازار مثبتی را برای سکه نقدی و در نهایت آتی سکه بورس کالای ایران رقم زد.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 212 هزار تومان، افزایش 0/79 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 253 هزار تومان رشد 0/62 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 293 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/69درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 331 هزار تومان معامله و رشد 0/8درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 371 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/12درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    همسو با رشد قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی در مسیر افزایشی قرار گرفت و با 14 هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 183 هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در کنار بهره بردن از رشد دلار، از اهرم صعود اونس در بازارهای جهانی نیز استفاده کرد. ساعت 4بعدازظهر چهارمین روز هفته، اونس جهانی بالای هزار و 200 دلار بود.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 616 و 327 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها