عصر خودرو

ترامپ به شرکت های داروسازی:

در داخل آمریکا تولید کنید و قیمت‌ها را پایین بیاورید

عصر بازار- رئیس جمهور آمریکا در نشستی که با حضور مدیران شرکت های داروسازی برگزار شد از آنها خواست تا داروهای خود را در داخل آمریکا تولید کنند و قیمت هایشان را پایین بیاورند.

در داخل آمریکا تولید کنید و قیمت‌ها را پایین بیاورید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشستی که روز سه شنبه با حضور مدیران شرکت های داروسازی برگزار شد از آنها خواست تا داروهای خود را در داخل آمریکا تولید کنند و قیمت هایشان را پایین بیاورند. وی در عین حال قول داد که موافقت با تولید داروهای جدید را سرعت ببخشد و مقررات آمریکا را در این زمینه تسهیل کند.

    ترامپ به این شرکت ها گفت، که دولت آمریکا در حال پرداخت بهای «نجومی» برای داروها در قالب برنامه های درمانی برای سالمندان، افراد معلول و فقیر است و اینکه وی به زودی یک رئیس جدید برای مدیریت بخش غذا و داروی آمریکا منصوب خواهد کرد.

    ترامپ در بیانیه ای با اشاره به اینکه این نهاد دولتی مسئول بررسی ایمنی و موثر بودن داروهای جدید تولیدی است گفت: «ما قصد داریم سرمایه گذاری مستقیم خارجی را ساده تر کنیم.»

    دیدار ترامپ با مدیران شرکت های داروسازی به معنای کاهش تنش هایی است که موجب شده بود از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به این طرف، شاخص سهام شرکت های داروسازی تضعیف شود. با وجود افت کلی شاخص ها، ارزش سهام اکثر شرکت های داروسازی روز سه شنبه پس از برگزاری این دیدار افزایش یافت.

    کوئینسی کروزبی، از موسسه پرودنشال فایننشال، در نیوجرسی گفت: «ترامپ پوپولیست ترین فرداست و با توجه به افزایش قابل توجه قیمت داروها، وی گفته که در دولت وی قرار نیست این اتفاق بیافتد.»

    وی افزود، ترامپ در حال یک بازی توازن بخش بین کنترل قیمت ها و مقررات زدایی است.«من فکر نمی کنم اکثریت مردم آمریکا بخواهند که همه مقررات دست و پاگیر از جلوی پای شرکت های داروسازی برداشته شود.»

    برچسب ها