عصر خودرو

رویترز:

کشورهای صادر کننده نفت به کاهش تولیدات خود پایبند بودند

عصر بازار- خبرگزاری رویترز شامگاه سه شنبه گزارش داد که بر اساس بررسی های صورت گرفته، کشورهای بزرگ صادر کننده نفت در ماه ژانویه به طور چشمگیری از صادرات نفتی خود کاسته اند.

کشورهای صادر کننده نفت به کاهش تولیدات خود پایبند بودند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کشورهای بزرگ صادر کننده نفت حدود 82 درصد به تعهدات خود برای کاهش تولید نفت عمل کرده اند.

    بنابر این گزارش، کشورهای عضو اوپک در ماه ژانویه روزانه بیش از یک میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دادند.

    متوسط صادرات کشورهایی که با کاهش تولید نفت موافقت کردند در ماه ژانویه روزانه حدود 30 میلیون بشکه نفت است که در مقایسه با ماه قبل آن که روزانه 31 میلیون بشکه بود، بیش از یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

    با اعلام این گزارش، قیمت نفت در بازارهای جهانی عصر امروز افزایش یافت، نفت خام برنت دریای شمال با 66 سنت افزایش به 55 دلار و 89 سنت رسید. نفت خام سبک آمریکا نیز با 72 افزایش به 53 دلار و 35 سنت رسید.

    بر اساس این گزارش، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سی ام نوامبر 2016 (دهم آذر) تصویب کرد تولید نفت این سازمان از اول ژانویه 2017 (دوازدهم دی ماه) به مدت 6 ماه، روزانه چهار درصد یا یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

    روسیه و 10 کشور تولیدکننده غیراوپکی نفت نیز دهم دسامبر (بیستم آذر) متعهد شدند برای بالا بردن قیمت های نفت به اوپک کمک کنند و همزمان به مدت 6 ماه تولید خود را 558 هزار بشکه در روز کاهش دهند.

    برچسب ها