عصر خودرو

سازمان بورس و اوراق بهادار بلامانع اعلام کرد:

انجام معاملات الگوریتمی و پربسامد در بورس کالا

عصر بازار- معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه ای به مدیرعامل بورس کالای ایران، انجام معاملات الگوریتمی و نیز معاملات پربسامد را بلامانع اعلام کرد.

انجام معاملات الگوریتمی و پربسامد در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنان، در نامه معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار سید احمد عراقچی به حامد سلطان نژاد آمده است: در راستای توسعه ابزارهای مالیاتی،گسترش ضریب نفوذ و تسهیل هرچه بیشتر معاملات در بورس کالای ایران، بدین وسیله به استحضار می رساند انجام معاملات الگوریتمی (Algorithmic trading) ونیز معاملات پربسامد(high - frequency) از نظر سازمان بورس واوراق بهادار، بلامانع بوده و معامله گران بورس کالای ایران می توانند برای انجام معاملات از ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات استفاده کنند.

    در این نامه تاکید شده است: به کارگیری این ابزارها نیازمند اخذ مجوز از سازمان بورس واوراق بهادار نیست، لیکن رعایت مقررات ودستورالعمل های ناظر بر انجام معاملات وسایر موارد مرتبط لازم الاجرا خواهد بود.

    گفتنی است: برنامه ریزی و اقدام جهت پایداری و امنیت سامانه یا سامانه های معاملاتی بورس کالای ایران و حصول اطمینان از منصفانه بودن دسترسی به هسته معاملات جزو مسوولیت های شرکت بورس کالای ایران است.

    همچنین درنامه معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار به مدیرعامل بورس کالای ایران، تاکید شده است که آمار معاملات به تفکیک نوع آنها به صورت دوره ای و حداکثر هر سه ماه یکبار به سازمان ارسال شود.

    برچسب ها