عصر خودرو

نخستین ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی با حمایت فرابورس ایران برگزار شد

عصر بازار- نخستین رویداد ملی ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی با حمایت فرابورس ایران و با حضور داورانی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استادان دانشگاه‌های امیرکبیر و شهید بهشتی، فرابورس ایران و همچنین سرمایه‌گذاران این حوزه در روز ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ برگزار شد.

نخستین ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی با حمایت فرابورس ایران برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، در این رویداد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبانی آن را برعهده داشت، از میان 8 ایده که به مرحله پایانی راه یافتند، 3 طرح با عنوان‌های «Beauty mirror» از رضا فهمی، «مجموعه کرِم‌های گیاهی» از دنیا پُوی و «تولید نانو ماسک لیفتینگ صورت و بدن از جلبک‌های دریایی خلیج فارس» از فاطمه عیدی به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کردند.

    پس از فراخوان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایده پردازان از سراسر کشور 60 تا 70 ایده به دبیرخانه ارسال کردند و بعد از داوری علمی20، طرح برگزیده و برای این 20 ایده نیز به مدت یک ماه، کارگاه آموزشی برگزار شد تا ایده‌پردازان بتوانند طرح توجیهی برای ایده‌های خود آماده کنند.

    فرایند انجام نخستین ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی به این صورت بود که هر ایده‌پرداز، 6 دقیقه برای معرفی طرح خود فرصت داشت. 6 دقیقه نیز برای پرسش و پاسخ و 8 دقیقه برای داوری هر طرح در نظر گرفته شد و در پایان، انتخاب ایده‌های برتر و همچنین تجلیل از داوران و حامیان این ایده‌بازار و 3 ایده‌پرداز برتر صورت گرفت.

    در بخش داوری ایده‌ها، علی زند وکیلی دبیر کمیته بازار دارایی فکری فرابورس ایران و سایر داوران بر لزوم دریافت مشاوره‌ از متخصصان و افراد باتجربه در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری از سوی ایده‌پردازان تاکید و به نمونه‌هایی از طرح‌های موفق اشاره کردند که علی رغم اینکه از سوی افراد تحصیل‌کرده مطرح نشده‌ بودند اما به نتیجه رسیده‌اند؛ چرا که در نظر گرفتن جامعه هدف، اصول بازاریابی و نیازهای جامعه بسیار مهم و اثربخش بوده و طرح یک ایده خوب و بی‌نقص، پیمودن تنها 50 درصد از مسیر است.

    گفتنی است تا کنون 4 ایده بازار عمومی و تخصصی با حمایت و همکاری فرابورس ایران و دانشگاه امیرکبیر با هدف افزایش توانایی و روحیه کارآفرینی و ایده‌پردازی و همچنین ارتباط موثر و شفاف بین ایده‌پردازان و صاحبان صنعت و سرمایه برگزار شده است.

    همچنین فرابورس ایران آمادگی دارد پس از طی مراحل و انجام استعلام‌های لازم، برای درج 3 ایده پذیرفته شده در فهرست عرضه بازار دارایی فکری اقدام کند تا از این رهگذر بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری روی این ایده‌ها فراهم شود.

    برچسب ها