عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد:

ساخت ۱۲ پالایشگاه جدید نفت در ایران

عصر بازار- یک مقام مسئول با تشریح برنامه‌های پالایشگاه سازی ایران، گفت: ۱۲ پالایشگاه جدید نفت و میعانات گازی در ایران مراحل مختلف ساخت تا راه اندازی را آغاز کرده‌اند.

ساخت ۱۲ پالایشگاه جدید نفت در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، آرمان مقدم امروز در کنفرانس نفت ایران با بیان اینکه هم اکنون 9 پالایشگاه با ظرفیت یک میلیون و 730 هزار بشکه نفت در سطح کشور در مدار تولید و بهره برداری قرار دارند، گفت:  به زودی بهره برداری از پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس با ظرفیت 120 هزار بشکه در روز آغاز خواهد شد.

    مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اعلام اینکه در حوزه انتقال نفت هم در حال حاضر وسعت شبکه انتقال نفت و فرآورده نفتی کشور به حدود 13 هزار کیلومتر خط لوله رسیده است، تصریح کرد: علاوه بر این هم اکنون، بیش از 5500 جایگاه بنزین، گازوئیل و سی. ان. جی در کشور فعال است.

    این مقام مسئول با تاکید ضرورت ایجاد بهینه سازی و به روزرسانی پالایشگاه‌های نفت ایران در دوره پسابرجام، بیان کرد: بر این اساس در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس، احداث پالایشگاه‌ جدید نفت سنگین 300 هزار بشکه‌ای در بندر جاسک با هدف صادرات در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با اشاره به برنامه ساخت پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتای کرمانشاه در غرب کشور، تاکید کرد: احداث مجتمع پالایشگاهی سیراف با ظرفیت 480 هزار بشکه از دیگر برنامه های پالایشگاه سازی ایران به شمار می‌رود.

    مقدم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح تثبیت، بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید پالایشگاه نفت آبادان به ظرفیت 210 هزار بشکه در روز با استفاده از فاینانس چین، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی در پالایشگاه آبادان روزانه حدود 88 هزار نفت کوره تولید می‌شود  که یکی از اهداف توسعه این پالایشگاه کاهش تولید نفت کوره است.

    برچسب ها