عصر خودرو

نماینده مجلس مطرح کرد؛

حذف دلالان کشاورزی با تقویت بورس کالا

عصر بازار- نماینده مردم شهربابک درمجلس گفت:حذف دلالان و واسطه گران غیرضروری، بدون شک موجب افزایش قیمت خرید از کشاورزان و کاهش قیمت فروش به خانوارها خواهد شد.

حذف دلالان کشاورزی با تقویت بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خانه ملت، علی اسدی کرم درباره حذف دلالان در صنعت کشاورزی،گفت:نرخی که کشاورزان بابت فروش محصولات خود دریافت می کنند،بسیارکمتر از نرخی است که مصرف کنندگان بابت محصولات می پردازند.

    نماینده مردم شهربابک درمجلس شورای  اسلامی،تصریح کرد:درحالی که تمامی مراحل کشاورزی از کاشت،داشت و برداشت با کشاورز است ولی متاسفانه درنهایت سود این فعالیت مولد اقتصادی،به جیب دلالان می رود.

    وی با اشاره به اهمیت امنیت درکسب وکار،اظهار داشت:وجود دلالان بدون شک،امینت فضای کسب وکار کشور بالاخص در بخش کشاورزی را مورد تهدید قرار داده است؛بنابراین باید با این پدیده شوم اقتصادی مبارزه جدی کرد.

    وی با بیان اینکه یکی از راهکارهایی که در کشورهای پیشرفته به اجرا گذاشته شده و موفق نیز بوده است تشکیل تعاونی های منطقه ای برای هر محصول است، ادامه داد:با توجه به اینکه اعضای این تعاونی ها را  کشاورزان تشکیل می دهند ،آنها می توانند با هماهنگی یکدیگر،محصولات خود را  تجمیع کرده و به فروش برسانند و موجب حذف دلالان از زنجیره تامین محصولات کشاورزی شوند.

    اسدی افزود:همچنین تقویت بورس کالا موجب آن خواهد شد که تعاونی ها بتوانند در فضایی شفاف محصولات خود را به خریداران عمده واقعی، و نه  دلالان، عرضه کنند.

    نماینده شهربابک درمجلس،ادامه داد:حذف دلالان و واسط گران غیر ضروری، بدون شک باعث افزایش قیمت خرید از کشاورزان و کاهش قیمت فروش به خانوارها خواهد شد و بدیهی  است که  تولیدکننده و مصرف کننده از این ارزش ایجاد شده،بهره مند می شوند.

    وی با اشاره به نقش دولت در شرکت تعاونی ها،افزود:دولت می تواند با اعطای تسهیلات و رفع موانع موجود از این شرکت تعاونی ها حمایت کند.

    عضوکمیسیون  صنایع ومعادن مجلس،یادآور شد:خوشبختانه در مرکز پژوهش های مجلس تحقیقات خوبی در زمینه تعاونی ها شده است و همچنین در بررسی جدی این پتانسیل به منظور شکوفایی و تقویت شرکت های تعاونی،در برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به آن شده است.

    برچسب ها