عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۶۹ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران در سومین روز هفته به ۱۴هزار و ۷۶۲ قرارداد و ارزش یک هزار و ۹۹۰ میلیارد رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۶۹ درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات به ۸ هزار و ۷۲۶ قرارداد رسیده بود.

رشد ۶۹ درصدی حجم معاملات آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، اگر چه روز دوشنبه و با باز شدن بازارهای جهانی بهای اونس با رشد قیمت مواجه شد اما دلار سومین افت متوالی روزانه خودش را به ثبت رساند. بنابر این در سومین روز هفته، شاخص بازار ارز 32 تومان از ارزش خود را از دست داد و با پایین رفتن از سطح 3 هزار و 850 تومان به قیمت 3 هزار و 830 تومان رسید.

    این در شرایطی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی طی این روز با 0.22 درصد افزایش به بیش از 1194 دلار رسیده بود، اما تاثیری بر معاملات سکه نداشت و بازار این فلز گرانبها طی این روز از دلار خط گرفت.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 202 هزار تومان، کاهش 0/62 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 245 هزار تومان افت 0/36 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 284 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0/4درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 320 هزار تومان معامله و افت 0/38درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 255 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/48درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    همزمان با افت قیمت دلار و شکست سطح 3 هزار و 850 تومان، سکه تمام بهار آزادی از کانال یک میلیون و 170 هزار تومان دست کشید و وارد کانال یک میلیون و 160 هزار تومان شد. روز دوشنبه، سکه تمام بهار آزادی در حالی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 175 هزار و 500 تومان آغاز کرد که تفاوت چندانی با قیمت روز یکشنبه داشت. با این حال در ادامه روز افت دلار بیشتر شد و بهای اونس تا ساعت 3 بعدازظهر در بازارهای جهانی تغییرات چندانی انجام نداد تا سکه تمام بهار آزادی یک کانال پایین‌تر برود. قیمتی که ساعت 3 بعدازظهر روز دوشنبه برای سکه ثبت شد، یک میلیون و 169 هزار تومان بود که 7 هزار تومان پایین‌تر از دومین روز هفته بود.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 610 و 326 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها