عصر خودرو

اوپک سرمایه گذاران را در مورد پیروی از توافق کاهش تولید متقاعد کرد

عصر بازار- ظاهرا اوپک توانسته سرمایه گذاران را متقاعد کند که در حال عمل کردن به تعهدات خود در زمینه کاهش تولید است.

اوپک سرمایه گذاران را در مورد پیروی از توافق کاهش تولید متقاعد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ظاهرا اوپک توانسته سرمایه گذاران را متقاعد کند که در حال عمل کردن به تعهدات خود در زمینه کاهش تولید است.

    در حالی که اوپک و سایر تولاید کنندگان تولید نفت خود را کاهش داده اند، مدیران پولی خوش بین ترین وضعیت را در مورد نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در طی حداقل 10 سال گذشته دارند. عربستان گفته که بیش از 80 درصد کاهش 1.8 میلیون بشکه ای تولید اجرایی شده است. موسسه پترو لجستیکس، فعال در زمینه رصد حرکت تانکرها نیز گفته که محموله های نفتی ارسالی از کشورهای عضو اوپک این ماه در حال کاهش بوده است.

    مایک ویتنر، رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک سوشیت جنراله در نیویورک گفت: «همه نشان ها حکایت از آن دارد که تولید نفت اوپک به میزان قابل توجهی کاهش یافته است... تا این هفته، ما تنها اطلاعاتی از تولید کنندگان دریافت می کردیم، اما اکنون ظاهرا آمارهای مربوط به رفت و آمد تانکرها هم این نظر را تایید می کند.»

    به گفته موسسه پترو لجستیکس، اوپک در ماه ژانویه عرضه نفت خود را به میزان 900 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. این رقم حدود 75 درصد از رقمی است که این سازمان وعده داده بود از تولید خود بکاهد. 11 تولید کننده دیگر غیر عضو اوپک از جمله روسیه نیز قرار است تولید خود را کاهش دهند.

    عربستان، کویت و الجزایر از اعضای اوپک گفته اند که در ماه جاری میزان تولید خود را بیش از حد توافق شده کاهش داده اند، در حالی روسیه گفته که تولید خود را سریعتر از حد توافق شده کاهش داده است. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفته، میزان تبعیت آنقدر خوب بوده که اوپک احتمالا نیازی به تمدید مجدد توافق برای یک دوره دیگر نخواهد داشت.

    برچسب ها