عصر خودرو

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران:

افزایش سه میلیارد دلاری صادرات پتروشیمی

عصر بازار- مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از پیش بینی افزایش سه میلیارد دلاری سالیانه صادرات پتروشیمی خبر داد.

افزایش سه میلیارد دلاری صادرات پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،علی صالح آبادی مدیر عامل  بانک توسعه صادرات ایران در کنفرانس نفت ایران 2017 که امروز در مرکز همایشهای بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته بانک توسعه صادرات4.2 میلیارد دلار تامین مالی انجام داده و 800 میلیون دلار از جانب صندوق توسعه ملی برای توسعه نفت در این بانک تخصیص داده شده است.

    وی ادامه داد: 2.2 میلیارد دلار از پتروشیمی بوشهر با عاملیت بانک توسعه صادرات انجام شده است و میزان صادرات سالانه پتروشیمی 3 میلیارد دلار افزایش خواهد داشت.

    صالح‌آبادی در تشریح نحوه تامین مالی از جانب بانک توسعه صادرات گفت: اجرا کننده پروژه در ابتدا باید فاینانس را آورده و ما به عنوان بانک عامل ایرانی آن را بر عهده می‌گیریم.

    مدیر عامل  بانک توسعه صادرات افزود: ما در قالب سرمایه در گردش هم پروژه‌هایی که ماهیت صادراتی داشته و نیاز به سرمایه در گردش صادراتی دارند به شکل ارزی و ریالی تسهیلات اعطا می‌کنیم.

    وی تصریح کرد: اگر پروژه خارج از کشور باشد ولی در زنجیره داخلی تعریف شود آن را نیز می‌توانیم تحت حمایت مالی قرار دهیم، اگر فاینانس از خارج بیاید آن را تضمین  و آن را به صورت مشارکتی به شکل سندیکایی برای ساخت آن در داخل کشور مشارکت خواهیم کرد که منابع ان هم از سپرده گذاری صندوق توسعه ملی و هم از طریق منابع خود بانک تامین می‌شود.

    صالح‌آبادی بیان داشت: همچنین اگر شرکتهایی بتوانند در خارج از کشور عرضه اوراق را داشته باشند تضمینی در نظر خواهیم گرفت، البته چند مورد را دنبال می‌کنیم وامیدواریم یک نمونه آن را عملیاتی کنیم.

    برچسب ها