عصر خودرو

افزایش قیمت نفت ایران در مرز ۵۲ دلار متوقف شد

عصر بازار- افزایش ذخیره سازی نفت در آمریکا و آثار روانی کاهش تولید نفت اوپک هر چند منجر به تثبیت قیمت‌ها در بازار نفت شده اما قیمت هر بشکه نفت سبک و سنگین ایران کاهشی چند سنتی را تجربه کرده است.

افزایش قیمت نفت ایران در مرز ۵۲ دلار متوقف شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، آثار روانی کاهش تولید نفت اوپک در کنار افزایش ذخیره سازی نفت خام آمریکا منجر به توازن و تثبیت قیمت نفت در معاملات منتهی به 20 ژانویه سال 2017 در بازار شده است.

    در معاملات منتهی به 20 ژانویه سال 2017 میلادی قیمت اکثر شاخص های معتبر نفت در بازارهای جهانی با کاهش و یا افزایشی اندک همراه شد.

    بر این اساس، قیمت شاخص سبد نفتی اوپک بدون تغییر در محدوده بشکه ای 52 دلار و 5 سنت، قیمت نفت خام شیرین و سبک آمریکا (وست تگزاس) با 14 سنت کاهش در محدوده 51 دلار و 94 سنت، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 17 سنت افزایش در محدوده 54 دلار و 26 سنت معامله شده است.

    علاوه بر این قمیت شاخص نفت دوبی در معاملات منتهی به 20 ژانویه با 5 سنت افزایش در محدوده 53 دلار و 42 سنت و قیمت شاخص نفت عمان با 8 سنت کاهش در محدوده هر بشکه 53 دلار و 66 سنت در بازار داد و ستد شده است.

    قیمت هر بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران هم در معاملات منتهی به 20 ژانویه با کاهش چند سنتی همراه بوده است. به طوری که قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با 110 سنت کاهش در محدوده 51 دلار و 79 سنت در بازار به فروش رسیده است.

    این در حالی است که قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران هم با ثبت 3 سنت کاهش در محدوده 51 دلار و 57 سنت در بازار جهانی معامله شده است.

    در همین حال متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت سبک ایران از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون 52 دلار و 23 سنت و متوسط قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران حدود 51 دلار و 98 سنت بوده است.

    برچسب ها