عصر خودرو

وزارت نفت موافقت کرد؛

اولین «رگولاتوری» صنعت نفت تاسیس می‌شود

عصر بازار- یک عضو اتاق بازرگانی ایران، اعلام کرد: وزارت نفت با شکل گیری اولین نهاد مستقل تنظیم مقررات «رگلاتوری» در بخش صنایع نفت، گاز و پتروشیمی موافقت کرد.

اولین «رگولاتوری» صنعت نفت تاسیس می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، سیدحمید حسینی امروز در کنفرانس نفت تهران با بیان اینکه هم اکنون با لغو تحریم ها تولید نفت ایران به سطح قبل از تحریم‌ها افزایش یافته است، گفت: در طول دو سال گذشته تاکنون ظرفیت تولید گاز ایران روزانه حدود  250 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

    رئیس کنفرانس نفت تهران 2017 با اعلام اینکه هم اکنون ظرفیت صادرات محصولات پتروشیمی به 18 میلیون تن و صادرات فرآورده نفتی به500 هزار بشکه افزایش یافته است، تصریح کرد: وزارت نفت اخیرا با شکل گیری نهاد مستقل تنظیم مقررات رگلاتوری در بخش نفت، گاز و پتروشیمی و تصویب آن در شورای رقابت موافقت کرده است.

    این مقام مسئول همچنین با اشاره به  نهایی شدن فرمول 10 ساله گاز تامین خوراک واحدهای پتروشیمی، بیان کرد: مجاز شدن دولت برای تضمین مالی پروژه‌های دولتی از طریق بانک‌ها به سازمان‌های توسعه ای در برنامه ششم از دیگر اقداماتی بوده که می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور منجر شود.

    این عضو اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: تشکل‌های بخش خصوصی امیدوارند با تصویب نهاد رگلاتوری مستقل در دولت، تنظیم آیین نامه چگونگی ارزیابی پروژه های بخش خصوصی در شورای اقتصاد جهت تضمین فاینانس و بازنگری در قیمت فرمول خوراک پتروشیمی پالایشگاهی به منظور رقابت پذیری در پایان برنامه ششم روند تسهیل فضای کسب و کار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی کشور ادامه یابد.

    حسینی با بیان اینکه سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در خارج از کشور برای تضمین وام‌های بخش خصوصی، تداوم ارتباطات بین‌الملل کشور و حل فصل مسائل بانکی از دیگر اتفاقاتی بوده به بهبود شرایط جذب سرمایه گذاری غیر دولتی در صنعت نفت کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع پتروشیمی هم در صورت آماده شدن بسترها امکان افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران از 64 به بیش از 120 میلیون تن در سال وجود دارد.

    برچسب ها