عصر خودرو

با حضور سفیر ایران در سنگاپور و با همت کارگزاری بانک کشاورزی برگزار شد؛

رمزگشایی از علل توسعه یافتگی سنگاپور از منظر فرهنگ و اقتصاد

عصر بازار- بعد از ظهر امروز در محل کارگزاری بانک کشاورزی نشست تخصصی رمزگشایی از علل توسعه یافتگی سنگاپور از منظر فرهنگ و اقتصاد با حضور سفیر ایران در سنگاپور در تالار استاد فقید اسلامی بیدگلی برگزار شد.

رمزگشایی از علل توسعه یافتگی سنگاپور از منظر فرهنگ و اقتصاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این نشست تخصصی، جواد انصاری سفیر ایران در سنگاپور و حسین خزلی خرازی مدیرعامل کارگزاری بانک کشاورزی به صحبت پرداختند.

    در ابتدای این مراسم، خزلی خرازی با بیان اینکه مدل توسعه هیچ کشوری را نمیتوان الگوی ایران قرار داد، گفت: هر کشوری ویژگی های خاص خودش را دارد و اگر دغدغه پیشرفت و توسعه داشته باشیم باید مدل ایرانی اسلامی را داشته باشیم.

    وی در ادامه به ارائه اطلاعاتی از سنگاپور پرداخت و اظهار کرد: این کشور یک دو هزار و سیصد ام ایران وسعت دارد، اما GDP آن 75 درصد GDP ایران و درآمد سرانه آن 10.5 برابر ایران است.

    وی افزود: سنگاپور بهترین محیط کسب و کار در سال های متوالی را دارد و رتبه کسب و کار آن AAA است. همچنین این کشور 600 میلیون تن حمل و نقل دریایی دارد و 3 هزار نفر CFA در این کشور حضور دارند. آمار این افراد دارای مدارک CFA در ایران زیر 10  نفر است.

    به گفته خزلی خرازی، در این کشور 4 هزار صندوق سرمایه گذاری وجود دارد و 200 شرکت مدیریت صندوق در آن فعال هستند. علاوه بر این 2 هزار و 600 نیز از فوق میلیاردر های دنیا در سنگاپور زندگی می کنند.

    در ادامه این مراسم انصاری نیز تاریخچه ای از این کشور بیان کرد و گفت: سنگاپور کشور بسیار کوچکی در جنوب کشور مالزی است و تنها از طریق زمین با دو پل به مالزی راه دارد.

    سفیر ایران در سنگاپور ادامه داد: در ابتدا این کشور 707 کیلومتر مساحت داشت که بعدا به آن افزوده شد. این در حالی است که این کشور تا سال 1965 در سیطره انگلیس، بسیار فقیر و پاتوق دزدان دریایی بود.

    انصاری ادامه داد: در این زمان سنگاپور 512 دلار درآمد سرانه داشت و به صورت صلح آمیز از مالزی جدا شد. مالزی در آن زمان، به راحتی سنگاپور را جدا کرد چون هیچ منفعتی برای آن کشور نداشت.

    وی در ادامه تشریح کرد: از سال 1965 سنگاپور وارد فاز جدیدی شد و شخصی به نام لی کوان یو که چینی تبار بود معمار سنگاپور نوین شد.

    سفیر ایران در سنگاپور با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی این کشور برگرفته از بریتانیا است، اضافه کرد: حکومت سنگاپور پارلمانی است و اعضای هیئت دولت که از مجلس انتخاب میشوند و نخست وزیر، اختیارات حکومتی را دارند و رئیس جمهور نقش تشریفاتی دارد.

    برچسب ها