عصر خودرو

۸ هزار قرارداد آتی منعقد شد؛

سکه در سررسیدهای سال ۹۶ چند؟

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران دومین روز هفته به ۸هزار و ۷۲۶ قرارداد و ارزش یک هزار و ۱۸۲ میلیارد رسید.

سکه در سررسیدهای سال ۹۶ چند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، اگر چه روز یکشنبه، دلار دومین افت متوالی روزانه را تجربه کرد تا به ابتدای محدوده 3هزار و 860 تومان نزدیک شود اما پیش بینی از رشد بهای اونس در بازار طلا طی روز دوشنبه مانع از کاهش بهای سکه در بازار نقدی و آتی در بورس کالای ایران شد.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 210 هزار تومان، افزایش 0/17 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 249 هزار تومان رشد 0/11 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 289 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/09درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 325 هزار تومان معامله و رشد 0/02درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 364 هزار تومان معامله شد و افزایش 0/09درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    برخلاف کاهش قیمت دلار، در دومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی با 4 هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 176 هزار تومان رسید. کارشناسان علت افزایش خریدهای شماری از معامله گران را خوش‌بینی به روند اونس در بازارهای جهانی هفته جاری عنوان می کنند و معتقدند افزایش خرید معامله‌گران سکه عامل اصلی بالا رفتن قیمت بود.

    همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 611 و 326 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها