عصر خودرو

سازمان بورس با هدف حمایت از محیط زیست اجرا می کند؛

۹۶؛ سال سبز، سال بی سررسید

عصر بازار- سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور حمایت از محیط زیست از چاپ و توزیع سررسید سال جدید احتراز می‌کند.

۹۶؛ سال سبز، سال بی سررسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، یاسر فلاح، رئیس شورای اطلاع رسانی بازار سرمایه، با اشاره به دستور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برای حذف چاپ و توزیع سررسید سال جدید، گفت: در اواخر سال، شرکت‌ها، مؤسسات و نهادهای مختلفی اقدام به چاپ و توزیع تقویم و سررسید می‌کنند. این در حالی است که برای چاپ تعدادی سررسید باید درختی سرافراز سر به زمین بساید.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه منابع زیست محیطی جهان در معرض آلودگی و تخریب شدیدی قرار دارند، هر کمکی که به متوقف ‌شدن یا دست‌کم کاهش این روند بینجامد، وظیفه‌ای جهان‌وطنی است.

    مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس، ادامه داد: از دیگر سو، سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ارشد بازار سرمایه الگویی برای نهادهای مالی است و همین طور دارای مسؤولیت اجتماعی نیز هست و بدون شک اقدامات این نهاد توسط اهالی بازار سرمایه رصد شده و مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.

    مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بر این اساس، به پیشنهاد معاون اجرایی و دستور رییس سازمان، برای سال جدید چاپ و توزیع سررسید یا تقویم در دستور کار قرار ندارد.

    فلاح تصریح کرد: امیدواریم این اقدام با حمایت بورس‌ها، شرکت‌های تابعه و سایر شرکت‌های بازار سرمایه و فراتر از آن توسط شرکت‌ها، نهادها و مؤسسات سایر حوزه‌ها حمایت شود تا ضمن احترام به اصل شرعی و اخلاقی حفاظت از محیط زیست، در عمل به اصل پنجاهم قانون اساسی – که صیانت از محیط زیست را یک وظیفه عمومی دانسته است- کوشا باشیم.

    برچسب ها