عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد

نفت ۵۵ تا ۶۰ دلاری راضی کننده است

وزارت نفت ۲۹ هزار میلیارد تومان به هدفمندی می‌دهد

عصر بازار- وزیر نفت خبر داد تا پایان سال شرکت پالایش و پخش ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و شرکت ملی گاز ۸ هزار میلیارد تومان بابت هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت خواهد کرد.

نفت ۵۵ تا ۶۰ دلاری راضی کننده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه انعقاد و مبادله قرارداد جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های پایه گازسوز، هیبریدی بین شرکت‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت و اتحادیه تعاونی‌های سراسری تاکسیرانی کشور در پاسخ به سؤالی درباره پرداخت 20 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندسازی یارانه‌ها به وزارت نفت، گفت: این مبلغ قرار است از وزارت نفت بابت هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت شود نه آ‌نکه دریافت کنیم.

    وی افزود: 21 هزار و 300 میلیارد تومان بابت هدفمندسازی یارانه‌ها از شرکت ملی پالایش و پخش و 8 هزار میلیارد تومان از طرف شرکت ملی نفت ایران پرداخت خواهد شد.

    وزیر نفت درباره عرضه و تقاضای نفت در بازار، گفت: ما همواره به سمت تعادل در بازار حرکت می‌کنیم، درباره قیمت نفت هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت همچنان به صورت صعودی افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع ادامه‌دار باشد.

    زنگنه با بیان اینکه بیشتر برآوردها درباره قیمت نفت روی نرخ 55 دلار است،‌ گفت: این موارد پیش‌بینی است و امکان تغییر آ‌ن وجود دارد.

    وزیر نفت در پاسخ به این سؤال که آیا نرخ 70 دلاری برای نفت تهدید به حساب می‌آید، گفت: کسی دنبال 70 دلار نبوده است اما اگر این رقم محقق شود بعد از مدتی مجدد با افزایش تولید و عدم توازن در عرضه و تقاضا مواجه خواهیم شد که منجر به کاهش قیمت نفت خواهد شد.

    وی گفت: عدالت در موضوع قیمت‌گذاری نفت امری نسبی است اما تولیدکنندگان بین 55 تا 60 دلار برای نفت راضی هستند.

    زنگنه در پاسخ به این سؤال که فریز نفتی مجدد تمدید خواهد شد یا خیر، گفت: فریز نفتی در کار نیست و رویه فعلی تعیین مقدار است که پس از 6 ماه اجرایی شدن روی آن بحث خواهد شد.

    وزیر نفت میزان تولید نفت خام کشور را 3.9 میلیون بشکه اعلام کرد.

    برچسب ها