عصر خودرو

رقیب جدید روسیه و ایران برای صادرات گاز به اروپا

عصر بازار- یک منبع صنعتی اعلام کرد الجزایر که اکنون به بزرگترین تأمین کننده گاز اسپانیا تبدیل شده است، برای افزایش صادرات گاز به اتحادیه اروپا تلاش می کند.

رقیب جدید روسیه و ایران برای صادرات گاز به اروپا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز از الجزیره به نقل از منبعی در شرکت دولتی سوناتراک الجزایر اعلام کرد در پی تبدیل شدن الجزایر به بزرگترین تأمین کننده گاز اسپانیا در سال 2016 میلادی، این کشور آفریقایی اکنون در پی افزایش صادرات گاز به اتحادیه اروپاست.

    به گفته منابع یاد شده، پیش بینی می شود صادرات گاز الجزایر از ٥٤ میلیارد متر مکعب در سال گذشته میلادی به ٥٧ میلیارد متر مکعب در سال جاری میلادی افزایش یابد.

    در سال گذشته میلادی، الجزایر در مجموع 20 میلیارد متر مکعب گاز به اسپانیا صادر کرد که معادل ٥٥ درصد از نیاز این کشور اروپایی بود. الجزایر در این دوره همچنین ١٦ درصد از نیاز گاز ایتالیا و ١٥ درصد از نیاز گاز پرتغال را تأمین کرد.

    تولید گاز الجزایر در سال 2016 میلادی به ١٣٢ میلیارد و 200 میلیون متر مکعب می رسید در حالی که این رقم در سال پیش از آن ١٢٨ میلیارد و 300 میلیون متر مکعب بود. سوناتراک پیش‌بینی می‌کند که تولید گاز الجزایر در سال 2017 میلادی به ١٤١ میلیارد متر مکعب برسد.

    برچسب ها