عصر خودرو

صدرنشینی غذایی‌ها در بورس

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته در شروع هفته کاری خود جو ضعیفی را شاهد بود که در آن تنها نکته قابل توجه رشد گروه غذایی بود.

صدرنشینی غذایی‌ها در بورس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، پس از آنکه گروه قندی در چند روز گذشته با اتکا به کم بودن سهام شناور توانست به رشد قیمتی خود ادامه دهد دیروز برخی از نمادهای دیگر گروه غذایی به جرگه صف‌های خرید پیوستند. این در حالی است که شرایط نه چندان مناسب گروه قندی نگرانی‌ها را در مورد این گروه که دارای P/ E نسبتا بالایی هستند ایجاد کرده است. صرف‌نظر از وضعیت گروه‌های مزبور، دیروز در بقیه صنایع بار دیگر شرایط ضعیف حکمفرما بود به گونه‌ای که در پایان بازار شاخص با کاهش 25/ 0 درصدی معادل 155 واحد مواجه و در رقم 61هزار و 530واحد متوقف شد.

    همچنین شرکت صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان براساس گزارش شفاف‌سازی اعلام کرده که مذاکرات انجام شده در مورد فروش حق انتفاع و اعیانی این شرکت در قسمتی از اراضی استیجاری از آستان قدس رضوی نسبت به 56 هکتار از این اراضی، با شهرداری مشهد تفاهم حاصل و منجر به عقد‌ تفاهم‌نامه مورخ 22/ 06/ 94 شده که اخیرا به این شرکت واصل شده است. قطعیت تفاهم نامه مربوط، موکول به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد شده، که تا به حال نتیجه آن به این شرکت اعلام نشده است.

    در گروه خودرویی نگرانی‌های بازار در مورد عملکرد شرکت‌های خودرویی با توجه به خبرهای اولیه در مورد کاهش تولید و افت ملموس فروش افزایش یافته است. انتظار می‌رود این گروه گزارش‌های 6 ماهه نامناسبی را راهی کدال کنند. در این گروه انجمن خودروسازان ایران در تحلیلی به بررسی دلایل به وجود آمدن رکود شدید در بازار خودرو ایران پرداخت. در این تحلیل سپردن امر قیمت‌گذاری به شورای رقابت یکی از دلایل ضرر و زیان خودروسازان و رکود در بازار خودرو اعلام شده است.

    انجمن خودروسازان ایران با برشمردن دلایل وقوع رکود شدید در بازار خودرو کشور از حملات مستمر برخی مقامات و مسوولان به صنعت خودرو، به‌عنوان یکی از دلایل اصلی ایجاد ذهنیت منفی این صنعت نزد مردم یاد کرد.

    دیروز در گروه سیمانی شرکت سیمان کردستان براساس گزارش شفاف‌سازی اعلام کرده است که پیرو پیش‌بینی فروش ساختمان شرکت واقع در خیابان قائم مقام در بودجه منتهی به 31/ 06/ 1394 به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند فروش ملک مورد نظر تحقق یافت، این موضوع مبلغ 108 ریال در EPS سال مالی منتهی به 31/ 06/ 1394 تاثیر داشته که قبلا در بودجه پیش‌بینی شده بود.

     

    برچسب ها