عصر خودرو

هیات های اقتصادی ایران و ارمنستان در ایروان مذاکره کردند

عصر بازار- هیات ایرانی به سرپرستی محسن خادم عرب باقی رئیس منطقه آزاد ارس و مارتین سرکیسیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ارمنستان راهکارهای افزایش همکاری های اقتصادی به ویژه در این حوزه را بررسی کردند.

هیات های اقتصادی ایران و ارمنستان در ایروان مذاکره کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، در این دیدار که روز شنبه با حضور شماری از رئیسان شرکت های ارمنستانی و فعالان اقتصادی این کشور از جمله سرمایه گذاران برگزار شد، عرب باقی گفت: مجموعه شرایط فراهم شده برای توسعه روابط بین ایروان و تهران، زمینه های گسترده ای را فراهم کرده که مناطق آزاد مرزی از آن جمله است.
    وی همچنین با اشاره به مذاکرات دو روزه خود در ایروان از جمله با سوران کاریان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان، ابراز امیدواری کرد که مقام های مسئول در این حوزه شرایط حضور بخش خصوصی در عرصه های مختلف با هدف ارتقای ارزش روابط اقتصادی دو کشور را آسان کنند.
    سرکیسیان رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ارمنستان نیز در این دید با استقبال از پیشنهادهای طرف ایرانی، برنامه های تهران و ایروان برای توسعه همکاری های دوجانبه در عرصه های انرژی از جمله نفتی، گاز و برق را نشانه جدیت دو کشور برای رسیدن به افزایش روابط اقتصادی خواند.
    وی تاکید کرد که ارمنستان با توجه به برخورداری از مرز زمینی با ایران، افزون بر فراهم کردن ارتباط ترانزیتی با اروپا، می تواند پل همکاری های تجاری و بازرگانی جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه باشد.
    هیات ایرانی متشکل از مسئولان منطقه آزاد ارس و نمایندگان شهرستان جلفا و ارامنه غرب کشور در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه برای مذاکره با مقام های ارمنستان وارد ایروان پایتخت این کشور شدند.
    در دیدارهای هیات ایرانی با طرف های ارمنستانی که با حضور سیدکاظم سجادی سفیر جمهوری اسلامی برگزار شد، توسعه روابط اقتصادی بین مناطق آزاد دو کشور از جمله ارس در استان آذربایجان شرقی و مغری در استان سیونیک ارمنستان بررسی شد.
    ارزش روابط اقتصادی ایران و ارمنستان سالانه 300 میلیون دلار است که براساس توافق ها و برنامه های دو کشور برای گسترش همکاری ها، زمینه های فراوانی برای افزایش آن فراهم شده است.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.

    برچسب ها