عصر خودرو

یک مقام مسئول خبر داد:

پرو به جمع مشتریان پتروشیمی ایران پیوست

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به صادرات چندین محموله پتروشیمیایی ایزوسیانات به پرو، گفت: مسئولیت حمل محموله‌های پتروشیمی به کشورهای آمریکای جنوبی با خریداران است.

پرو به جمع مشتریان پتروشیمی ایران پیوست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، کاظم بستاکیان در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز تولید آزمایشی محصول جدید ام. دی. آی (متیل دی فنیل دی ایزوسیانات) در پتروشیمی کارون، گفت: برای نخستین بار ایران به جمع کشورهای تولیدکننده این محصول پتروشیمیایی جهان پیوسته است.

    مدیر بازرگانی پتروشیمی کارون با اعلام اینکه در طول یک سال گذشته و با کاهش و سپس لغو تحریم‌های بین‌المللی محصولات پتروشیمی کارون به ویژه تی دی آی (تولوئن دی ایزوسیانات) به بازارهای مختلف جهانی به ویژه اروپایی، آسیایی و حتی آمریکای جنوبی صادر شده است، تصریح کرد: بر این اساس در کنار کشورهایی همچون آلبانی، یونان، روسیه، ایتالیا و سوئد محصولات پتروشیمی کارون به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی همچون پرو و اروگوئه هم صادر شده است.

    این مقام مسئول از ابتدای امسال تاکنون و در چند مرحله محصولات پتروشیمی کارون به پرو صادر شده است، در خصوص اقتصادی بودن صادرات محصولات پتروشیمی به دلیل بعد مسافت بالا به کشورهای منطقه آمریکای جنوبی، اظهار داشت: در شرایط فعلی محصولات پتروشیمی درب مجتمع و به اصطلاح تحویل خریداران می شود و مسئولیت حمل محصولات با شرکت های خریدار است.

    وی با یادآوری اینکه در حال حاضر کارهای گمرکی جهت اخذ مجوز جزء وظایف پتروشیمی کارون بوده ولی از مرحله بارگیری به بعد بر عهده خریدار خواهد بود، تاکید کرد: در شرایط فعلی محصول پتروشیمیایی ایزوسیانات به صورت بشکه فروخته می شود ولی این موضوع به درخواست خریدار بستگی دارد و با توجه به نوع کشتی های حمل کننده، امکان صادرات به صورت ایزوتانک (کشتی های دارای مخزن) هم وجود دارد که به دلیل حذف بشکه در این مدل، به خریدار تخفیف خواهیم داد.

    مدیر بازرگانی پتروشیمی کارون درباره حجم صادرات محصولات ایزوسیانات پتروشیمی کارون هم توضیح داد: صادرات ایزوسیانات از ابتدای امسال تا 2 ماه پیش حدود 7000 تن بود ولی به دلیل نیاز مشتری‌های داخلی، در دو ماه گذشته فروش داخل در اولویت بوده است.

    بستاکیان در ادامه با بیان اینکه محصول دیگری که در شرکت پتروشیمی کارون تولید و صادرات می شود آنیلین است که بزرگترین مشتری آن هندی ها هستند، افزود: آنیلین محصول فاز دو پتروشیمی کارون بوده و به نوعی خوراک واحد MDI  است.

    وی، در پایان خاطرنشان کرد:  بنابراین درخصوص این محصول نمی‌توان خیلی به صادرات فکر کرد و صادرات بیشتر به صورت تک محموله انجام شده به طوری‌که تاکنون چند مورد صادرات 50 تنی و 16 تنی داشته ایم و به تازگی یک شرکت هندی مشتری خرید ماهانه 300 تن آنیلین شده است.

    برچسب ها