عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد:

افزایش صادرات فرآورده نفتی ایران به ۶۰۰ هزار بشکه

عصر بازار- معاون وزیر نفت از افزایش صادرات روزانه فرآورده های نفتی ایران به حدود ۶۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۷ میلادی خبر داد و گفت: در سال جدید میلادی صادرات بنزین ایران آغاز می شود.

افزایش صادرات فرآورده نفتی ایران به ۶۰۰ هزار بشکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، یک مقام آگاه از برنامه بارگیری تانکری های نفتی ایران در مصاحبه با رویترز اعلام کرد، صادرات نفت ایران در ماه فوریه با افزایش روبرو خواهد شد. 

    در همین حال صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه فوریه سال جاری میلادی کمی بیشتر از 2.20 میلیون بشکه در روز خواهد بود؛ این در حالی است که صادرات نفت ایران در ماه جاری میلادی 2.16 میلیون بشکه در روز گزارش شده که کمترین رقم از ماه جولای سال 2016 میلادی به بعد محسوب می شود. 

    البته صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر سال 2016 میلادی به 2.6 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کرد.

    همچنین عباس کاظمی معاون وزیر نفت ایران گفت: «وقتی صادرات نفت خام و میعانات گازی کاهش یافته، ایران در حال برنامه ریزی به منظور افزایش قابل توجه صادرات محصولات نفتی در سال جاری میلادی با نوسازی پالایشگاه ها است. »

    کاظمی در کنفرانس نفت «توکیو» در روز پنجشنبه در مصاحبه ای با رویترز گفت: «در سال 2017 میلادی صادرات محصولات نفتی ایران را در حدود 600 هزار بشکه در روز پیش بینی می کنم که این محصولات شامل بنزین، نفت کوره و نفت سفید خواهد بود. »

    بر همین اساس، صادرات نفت خام ایران به آسیا یعنی جایی که بزرگ ترین مشتریان نفتی این کشور قرار دارند قرار است در ماه فوریه به تقریبا 1.5 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند که بالاترین رقم در سه ماه گذشته خواهد بود؛ این در حالی است که صادرات نفت خام ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی کمی بیش از 1.46 میلیون بشکه در روز گزارش شده است. 

    طبق گفته این منبع آگاه، صادرات نفت ایران به اندونزی هم در ماه فوریه به تقریبا 34 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

    همچنین صادرات نفت ایران به ایتالیا در ماه ژانویه در حدود 32 هزار بشکه در روز در حال انجام گرفتن است که این رقم برای ماه فوریه به 110 هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد. 

    صادرات نفت ایران به اسپانیا هم در ماه فوریه به کمی بیش از 70 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می کند. 

    بر پایه این گزارش، صادرات نفت خام ایران به ایتالیا و اسپانیا در سال 2011 میلادی به ترتیب 7 و 6 درصد کل صادرات نفتی ایران را به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها