عصر خودرو

مشاور سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

۵ شرکت ۱۹ بهمن واگذار می‌شود

واگذاری ۶۰ جایگاه سوخت در ۲۴ بهمن ماه

عصر بازار- سبحانی گفت: در روز ۱۹ بهمن ماه ۵ شرکت به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیارد تومان واگذار خواهند شد.

۵ شرکت ۱۹ بهمن واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، جعفر سبحانی، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اشاره به سومین مرحله واگذاری جایگاه‌های سوخت در سال 95 اظهار داشت: در تاریخ 24 بهمن ماه به صورت متمرکز در 14 استان 60 جایگاه سوخت واگذار خواهد شد .

    وی افزود: 15 جایگاه سوخت در تهران، 5 جایگاه در آذربایجان غربی، 5 جایگاه سوخت در استان فارس، 8 جایگاه سوخت در استان هرمزگان، 14 جایگاه سوخت در خوزستان و در استانهای سیستان و بلوچستان ، بوشهر و البرز و سایر استانها هر کدام یک تا 2 جایگاه سوخت در این تاریخ واگذار خواهد شد.

    سبحانی قیمت پایه این جایگاههای سوخت را 380 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 30 درصد پرداختها به صورت نقدی و مابقی در اقساط 3 تا 4 ساله تعیین خواهد شد.

    وی با بیان اینکه پیش از این نیز دو سری واگذاری جایگاه سوخت صورت گرفته است که در عمر 15 ساله سازمان خصوصی سازی بی سابقه بوده‌اند، خاطر نشان کرد: در تاریخ 15 شهریور ماه امسال 99 جایگاه سوخت عرضه شد که از این تعداد 68 جایگاه به فروش رفت و تعداد متقاضیان برای این مزایده 8 برابر زمان پیش از آن بود.

    مشاور سازمان خصوصی سازی ادامه داد: همچنین در 22 آذر ماه 95 نیز 40جایگاه سوخت عرضه شد که از این تعداد 25 جایگاه به فروش رفت که در هر دوی این مزایده ها 100 درصد واگذاری ها به بخش خصوصی واقعی بود.

    سبحانی تصریح کرد: همچنین در تاریخ 19 بهمن ماه امسال چند شرکت بزرگ شامل تولید نیروی برق سبز منجیل با 255 میلیارد تومان قیمت پایه 10 درصد نقد و اقساط 8 ساله، شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس با 240 میلیارد تومان قیمت پایه 20 درصد نقد و مابقی اقساط، شرکت عمران و مسکن سازان شرق به قیمت پایه 30 میلیارد تومان 15 درصد نقد و مابقی اقساط 6 ساله و شرکت مقره سازی ایران با قیمت پایه 7.5 میلیارد تومان، کشتارگاه صنعتی ایلام با قیمت 7.5 میلیارد تومان 5 درصد نقد و اقساط 8 ساله واگذار خواهند شد.

    سبحانی افزود: در مجموع در روز 19 بهمن ماه 5 شرکت به ارزش ریالی 500 میلیارد تومان واگذار خواهند شد.

    مشاور سازمان خصوصی سازی خطر نشان کرد: البته برخی از شرکت‌ها قبلا واگذار شده بود و خریدار مشکل پیدا کرده بود که به صورت وکالتی واگذار خواهد شد.

    وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری گسترش توسعه و صنعت با 100 میلیارد تومان قیمت پایه و شرکت زغال سنگ البرز شرق با 60 میلیارد تومان قیمت پایه و شرکت نوسازی صنایع ایران با 24 میلیارد تومان قیمت پایه و شرکت گوشت یزد با 2.5 میلیارد تومان قیمت پایه به صورت وکالتی واگذار خواهند شد.

    وی ادامه داد: ضمن آنکه هفته گذشته نیز 4 شرکت عرضه شدند. مهم‌ترین آنها شرکت پتروشیمی دماوند بود که هر 4 شرکت نیز به فروش رفت. شرکت فرآورده‌های مواد پروتئینی اهواز به ارزش 1 میلیارد تومان، شرکت ادوات کشاورزی اراک به ارزش 700 میلیون تومان و شرکت پتروشیمی دماوند به ارزش 827 میلیارد تومان به فروش رفت.

    برچسب ها