عصر خودرو

صادرات مشتقات مایع نفت و گاز مظروف با ارایه تعهد امکان‌پذیر شد

عصر بازار- بر اساس اعلام گمرک ایران، خروج مشتقات مایع نفت و گاز مظروف واجد شرایط علامت استاندارد ملی با ارایه تعهد و قبل از وصول جوابیه کارگروه فنی استاندارد امکان‌پذیر شده است.

صادرات مشتقات مایع نفت و گاز مظروف با ارایه تعهد امکان‌پذیر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در راستای کاهش تشریفات گمرکی صادرات مشتقات مایع نفت و گاز و کاهش زمان صادرات این محصولات، خروج آن‌ها از کشور با ارایه تعهد، پیش از وصول جوابیه کارگروه فنی استاندارد امکان‌پذیر شده است.

    همچنین بر پایه توافق با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انجام فرایند انتخاب صادرکنندگان خوشنام مشتقات مایع نفت و گاز در قالب شیوه‌نامه انتخاب فعالان اقتصادی مجاز (AEO) در گمرک ایران صورت خواهد گرفت.

    شناسایی فعالان اقتصادی مجاز (AEO) یکی از مهمترین و محوری ترین برنامه‌ها و توصیه‌های سازمان جهانی گمرک در تسهیل تجارت و سرعت بخشیدن به فرآیندهای انجام تشریفات گمرکی به شمار می‌رود.

    عبدالرضا غلامی، مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران در همین راستا، از هشت اقدام ویژه گمرک در زمینه تسهیل در انجام صادرات فرآورده‌های نفت و گاز خبر داده و گفته است: راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در کلیه گمرکات اجرایی و امکان دور اظهاری کالاهای صادراتی و تسهیل در انجام تشریفات صادرات، تنظیم و ابلاغ بسته حمایتی گمرک ایران از واحدهای تولیدی، خروج مشتقات مایع نفت و گاز مظروف واجد شرایط علامت استاندارد ملی با ارایه تعهد قبل از وصول جوابیه کار گروه فنی استاندارد و امکان انجام تشریفات ارزیابی مشتقات مایع نفت و گاز در انبارهای اختصاصی واحدهای تولیدی برخی از اقداماتی است که در راستای تسهیل صادرات فرآورده‌های نفتی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده است.

    تمرکز زدایی، جهت‌دهی و سازمان‌دهی گمرکات اجرایی در جهت پاسخگویی به ارباب رجوع در جهت کاسته شدن از مراجعه آن‌ها به دفاتر ستادی، توافق با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت انجام فرایند انتخاب صادرکنندگان خوشنام مشتقات مایع نفت و گاز در قالب شیوه نامه انتخاب فعالان اقتصادی مجاز، تسهیل تشریفات گمرکی صادرات مشتقات مایع نفت و گاز تولید شده توسط پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های مرجع و پیگیری سیستمی شدن اخذ فاکتورهای فروش بورس از طریق سامانه ثامن و سازمان بورس جهت کاهش بروکراسی اداری و اقدامات لازم برای اصلاح دستورالعمل ستاد در راستای تسهیل صادرات را نیز از دیگر برنامه‌های گمرک در این زمینه عنوان کرده است.

    به گفته مدیر کل دفتر صادرات گمرک، همچنین گمرک ایران و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری مناسبی برای همفکری و هم‌افزایی در راستای کاهش مراحل تشریفات اداری، کاهش هزینه و زمان تشریفات و افزایش تسهیلات در امر صادرات فراورده‌های نفتی دارند.

    برچسب ها