عصر خودرو

صورت‌های مالی پالایشگاه‌ها بازهم جا ماند

سردرگمی سهامداران پالایشی با بی‌انضباطی پالایش و پخش

عصر بازار- شرکت ملی پالایش و پخش فرآورد‌ه‌های نفتی با بی‌انضباطی در ارسال نکردن نرخ خرید فروآرده و فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها، سهامداران پالایشگاه های خصوصی را سردرگم کرد.

سردرگمی سهامداران پالایشی با بی‌انضباطی پالایش و پخش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، غلامرضا باقری مدیرعامل پالایشگاه تبریز درنامه ای خطاب به اداره نظارت بر ناشران بورسی اعلام کرده است به دلیل عدم دریافت نرخ خرید نفت خام و نرخ فروش فرآورده‌ها در سه ماهه سوم سال 95 تهیه صورت مالی میاندوره 9 ماهه منتهی به 30 آذرماه سال 95 مقدور نیست.

    ظاهرا علت عدم ارائه اطلاعات توسط شرکت پالایشگاه تبریز به دلیل آن است که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی این اطلاعات را ارسال نکرده است.

    بر اساس این گزارش، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باید هر 3 ماه نرخ فروش نفت خام و خرید فرآورده‌های نفتی اصلی را به شرکت‌های پالایشی خصوصی اعلام کند که متاسفانه این اقدام با تاخیر بسیار زیاد صورت می گیرد.

    انجام نشدن به موقع این کار توسط شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده های نفتی و به تبع عدم ارسال صورت‌های مالی توسط شرکت‌های پالایشی ضربه جدی به ماهیت بورس و افشای به موقع اطلاعات می‌زند و درنهایت سهامداران شرکت‌های پالایشی متضرر خواهند شد که برخورد جدی سازمان بورس را با این بی‌انضباطی می‌طلبد.

    برچسب ها