عصر خودرو

گزارش هفتگی؛

انعقاد ۱۱۴هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا

عصر بازار- معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران، هفته گذشته نیز با حجم قابل قبولی به کار خود پایان داد، به طوریکه حجم و ارزش این بازار به ترتیب روی ارقام ۱۱۴هزار و ۲۹۰ قرارداد و ارزش ۱۵ هزار و ۴۹۴میلیارد ریال قرار گرفت.

انعقاد ۱۱۴هزار قرارداد آتی سکه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید آبان سال 96 یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 94هزار و 864 قرارداد را به ارزش 12هزار و 951میلیارد ریال در این موعده تحویل به ثبت رساندند. در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید شهریور سال آینده قرار گرفت؛ در این سررسید 14هزار و 315 قرارداد به ارزش یک هزار و 903میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل اسفند امسال نیز با ثبت 2هزار و 77 قرارداد به ارزش 251 میلیارد ریال در مکان سوم پرمعامله ترین سررسید بازار آتی سکه قرار گرفت. به همین ترتیب دو سررسید تیر و اردیبهشت 96 به ترتیب با یک هزار و 803 قرارداد به ارزش 233میلیارد ریال و یک هزار و 233قرارداد به ارزش 154میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفتند.

    نگاهی به آخرین روز معاملاتی

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع 11هزار و 969قرارداد منعقد شده است.

    براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 206 هزار تومان، کاهش 0/39 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 244 هزار تومان افت 0/48 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 286 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0/33 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 322 هزار تومان معامله و افت 0/31 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 357 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/26درصدی را به ثبت رساند.

    اگر از چه نوسانات سکه در بازار نقدی طی هفته گذشته کاسته شده بود، اما انتهای هفته گذشته برخلاف انتظارات معامله‌گران داخلی بهای اونس در بازارهای جهانی به زیر مرز هزار و 200 دلار رسید و تغییرات رو به پایینی را  برای بهای سکه ایجاد کرد.

    برچسب ها