عصر خودرو

معاون چیت‌چیان خبر داد؛

۱۰ میلیارد یورو قرارداد ساخت نیروگاه امضا شد

عصر بازار- معاون وزیر نیرو از امضای ۱۰ میلیارد یورو قرارداد جدید احداث نیروگاه برق در ایران خبر داد و گفت: قرارداد با شرکت «یونیت اینترنشنال» تا پایان امسال امضا می‌شود.

۱۰ میلیارد یورو قرارداد ساخت نیروگاه امضا شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علیرضا دائمی در تشریح مهمترین قراردادهای امضا شده در صنعت برق پس از لغو تحریم ها، گفت: تاکنون نزدیک به 10 میلیارد یورو قرارداد ساخت نیروگاه برق در ایران با شرکت هایی از آلمان، روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی امضا شده است.

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به نهایی شدن قرارداد تامین توربین و احداث نیروگاه برق با شرکت زیمنس آلمان، تصریح کرد: علاوه بر این تفاهم نامه‌ای هم با شرکت بین‌المللی یونیت برای ساخت نیروگاه برق امضا شده است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در کنار زیمنس، یونیت اینترنشنال، قراردادهایی هم با دو شرکت روسی برای احداث نیروگاه جدید و بازتوانی نیروگاه‌های موجود برق امضا شده است، اظهار داشت: در مجموع ارزش قراردادهای امضا شده برای توسعه و افزایش ظرفیت تولید برق کشور به حدود 10 میلیارد یورو می‌رسد.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر موافقت دستگاه‌های نظارتی برای امضای قرارداد نهایی احداث نیروگاه با شرکت یونیت اینترنشنال، بیان کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به مذاکرات انجام گرفته قرارداد نهایی با این شرکت بین‌المللی تا پایان امسال در صنعت برق کشور امضا شود.

    دائمی با تاکید بر اینکه در تمامی قراردادهای ساخت نیروگاه جدید برق دو شرط استفاده بیش از 50 درصدی از سهم سازندگان و صنعتگران ایرانی و انتقال دانش فنی و فنآوری‌های نوین در صنعت برق دیده شده است، تاکید کرد: قرارداد یونیت هم از این دو اصل کلی مستثنی نبوده و در قرارداد با این شرکت بین‌المللی تمامی الزامات تعیین شده رعایت خواهد شد.

    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان اینکه تاکنون از بین شرکت‌های خارجی، آلمانی‌ها بیشترین مشارکت را در ساخت و توسعه صنعت برق ایران در دوران پسابرجام داشته اند، تاکید کرد: درباره توافق با شرکت یونیت اینترنشنال هم باید گفت که با این شرکت تاکنون تفاهم نامه امضا شده و هنوز قرارداد رسمی بین ایران و این شرکت بین‌المللی منعقد نشده است.

    این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برای امضای قرارداد نهایی با شرکت یونیت اینترنشنال قطعا تمامی مصالح و منافع ملی در صنعت برق کشور رعایت خواهد شد.

    دائمی همچنین با تشریح 3 سناریوی جذب فاینانس در صنایع آب و برق، گفت: برنامه جذب 13.2 میلیارد یورو منابع مالی خارجی به این روش، در دستور کار است.

    برچسب ها