عصر خودرو

قیمت نفت به ۵۵ دلار و ۵۲ سنت رسید

عصر بازار- قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز ۷۲ سنت کاهش داشت و به ۵۵ دلار و ۵۲ سنت رسید.

قیمت نفت به ۵۵ دلار و ۵۲ سنت رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه آمارها نشان داد که فعالیت های حفاری در آمریکا در حال افزایش است و نگرانی سرمایه گذاران در مورد میزان اثربخشی کاهش تولید اوپک و سایر تولید کنندگان را برانگیخت، قیمت نفت کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مارس، در پایان معاملات دیروز با 61 سنت، معادل 1.1 درصد کاهش به 53 دلار و 17 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز 72 سنت کاهش داشت و به 55 دلار و 52 سنت رسید.

    بر اساس آمارهای موسسه بیکر هاگز، تعداد سکوهای حفاری نفت و گاز آمریکا در این هفته نشان داد که شرکت های حفاری در هفته ای که گذشت 15 سکوی نفتی جدید را به فعالیت های خود اضافه کرده اند که این دوازدهمین افزایش هفتگی تعداد سکوها در 13 هفته گذشته به شمار می رود. بدین ترتیب تعداد کل سکوهای حفاری نفت به 566 سکو رسیده که بیشترین تعداد از نوامبر 2015 تاکنون است.

    مارک واتکینز، تحلیلگر بازار نفت گفت: «در حال حاضر عرضه یک عامل مهم است و ما شاهد هستیم که آمریکا واقعا در حال پر کردن شکافی است که اوپک باز کرده است.»

    قیمت نفت دیروز در طی معاملات آسیایی افزایش یافت، اما به دلیل آغاز تعطیلات سال نوی چینی در بخش عمده ای از آسیا از جمله چین و سنگاپور حجم معاملات پایین بود.

    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه توافق کره اند که در نیمه نخست امسال تولید خود را به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما تولید نفت آمریکا در حال افزایش است و آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که میزان رشد تولید نفت آمریکا در سال 2017 به 320 هزار بشکه در روز باشد و کل تولید این کشور به طور متوسط 12.8 میلیون بشکه در روز باشد.

    برچسب ها