عصر خودرو

تولید نفت آمریکا بر مدار افزایش

عصر بازار- با وجودی که افزایش تولید نفت آمریکا در حال خنثی کردن تلاش های اوپک و سایر تولید کنندگان برای مهار مازاد عرضه در بازار جهانی است، قیمت نفت رو به افزایش است.

تولید نفت آمریکا بر مدار افزایش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 17 سنت افزایش نسبت به رقم پایانی دیروز، به 56 دلار و 41 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 21 سنت افزایش یافت و به 53 دلار و 99 سنت رسید.

    به دلیل آغاز تعطیلات طولانی سال نوی چینی در اکثر کشورهای آسیایی از جمله در چین و سنگاپور، حجم معاملات در ساعات آسیایی پایین بود.تجار گفتند، کاهش تولید های اوپک و سایر تولید کنندگان از حمله روسیه با هدف کاهش مازاد عرضه، در افزایش قیمت ها موثر بوده است.ابه گفته آنها افزایش تولید در آمریکا تا حدی در حال خنثی کردن این تلاش هاست.

    بانک بارکلیز در یادداشتی نوشت: «فعالان بازار نفت به شدت روز 2 موضوع متمرکز شده اند؛ واکنش نفت شیل به افزایش قیمت ها و میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید.»
    این بانک انگلیسی همچنین اعلام کرده که انتظار دارد قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدییت در سه ماهه نخست سال به طور متوسط  به 55 و 53 دلار در هر بشکه برسد.تولید نفت خام آمریکا از اواسط سال 2016 به این طرف حدود نیم میلیون بشکه در روز افزایش یافته و به 8.96 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    به رغم احتمال عدم افزایش قابل توجه قیمت ها به دلیل افزایش تولید نفت شیل آمریکا، بانک سرمایه گذاری جفریز چشم اندازی افزایشی از سوددهی صنعت انرژی ارائه کرده و گفته این چشم انداز مثبت ناشی از تلاش های همه تولید کنندگان برای کاهش هزینه هاست.

    برچسب ها