عصر خودرو

اندونزی مشتری جدید نفت ایران شد

عصر بازار- یک منبع مطلع از برنامه بارگیری تانکرهای ایران گفت، صادرات نفت ایران در ماه فوریه اندکی افزایش خواهد یافت، زیرا اندونزی اولین محموله خود از زمان لغو تحریم ها را از تهران تحویل خواهد گرفت.

اندونزی مشتری جدید نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یک منبع مطلع از برنامه بارگیری تانکرهای ایران گفت، صادرات نفت ایران در ماه فوریه اندکی افزایش خواهد یافت، زیرا اندونزی اولین محموله خود از زمان لغو تحریم ها را از تهران تحویل خواهد گرفت.
    اما میزان صادرات نفت ایران در ماه آینده میلادی همچنان پایین تر از رقم ماه سپتامبر گذشته خواهد بود و این نشان می دهد که ایران به رغم مستثنی شدن از توافق کاهش تولید اوپک و سایر تولید کنندگان، در یافتن خریداران بیشتر برای نفت خود با مشکل مواجه است.
    تجار انتظار داشتند ایران تولید خود را اندکی افزایش دهد و با افزایش صادراتش سهم خود از بازار را پس بگیرد.
    به گفته این منبع آگاه، میزان صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه فوریه به اندکی بالاتر از 2.20 میلیون بشکه در روز خواهد رسید، در حالی که این رقم در ماه ژانویه 2.16 میلیون بشکه بوده است. صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر به حدود 2.6 میلیون بشکه در روز رسید.
    در حالی که میزان صادرات نفت خام و میعانات ایران کاهش داشته، به گفته عباس کاظمی، معاون وزیر نفت و رئیس شرکت ملی پالایش نفت ایران، این کشور در حال برنامه ریزی برای افزایش قابل توجه تولید فرآورده های نفتی خود از طریق نوسازی پالایشگاه ها در سال جاری میلادی است.
    کاظمی در کنفرانس نفتی در توکیو گفت: «من پیش بینی می کنم در سال 2017، حدود 600 هزار بشکه در روز فرآورده های نفتی صادر کنیم. این برنامه ماست.»
    این فرآورده ها شامل نفت کوره، بنزین و نفت سفید خواهد بود.
    میزان بارگیری نفت ایران به مقصد آسیا در ماه فوریه به حدود 1.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که بالاترین رقم در 3 ماه گذشته است. این رقم در ماه ژانویه 1.46 میلیون بشکه بوده است.
    به گفته این منبع آگاه، انتظار می رود اندونزی در ماه فوریه حدود 34 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کند.
    میزان صادرات نفت ایران به اروپا در ماه ژانویه اندکی بیش از 610 هزار بشکه در روز خواهد بود و این رقم در ماه فوریه به 590 هزار بشکه خواهد رسید، در حالی که بیشترین رقم صادرات نفت ایران به اروپا یعنی حدود 800 هزار بشکه در روز در ماه دسامبر به ثبت رسیده است.
    این منبع آگاه افزود، هلند در حال دریافت اولین محموله نفتی خود از ایران است و این ماه حدود 70 هزار بشکه در روز از تهران نفت خریداری خواهد کرد. این کشور اروپایی قبلا از ایران میعانات خریده بود.
    منابع تجاری و کشتیرانی پیشتر به رویترز گفته بودند که 2 سوپرتانکر ایرانی در حال حمل نفت به سمت بندر روتردام هستند که قلب پالایشگاهی و قطب تجاری شمال اروپا به شمار می رود.
    این اتفاق نشان می دهد که ایران توانسته یکی دیگر از موانع پیش روی خود برای بازپس گیری سهم خود از بازار نفت را بردارد.
    ماه گذشته سوپرتانکرهایی از یونان و کرواسی نفت ایران را از جزیره خارگ به اسپانیا، ایتالیا و تایلند برده بودند.
    ایتالیا در ماه ژانویه حدود 32 هزار بشکه از ایران نفت وارد کرده و این رقم قرار است در ماه فوریه به حدود 110 هزار بشکه در روز برسد. اسپانیا نیز در ماه ژانویه تقریبا به میزان ایتالیا از ایران نفت خریده بود و قصد دارد در ماه فوریه این رقم را به بالای 70 هزار بشکه در روز برساند.

    برچسب ها