عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان تشریح کرد؛

صندوق طلا چه مزایایی برای مردم دارد؟

عصر بازار- مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان گفت: مقدمات راه اندازی صندوق طلا به عنوان نخستین صندوق کالایی بورس کالا در حال انجام است و این اتفاق جدید به زودی در بازار سرمایه محقق می شود.

صندوق طلا چه مزایایی برای مردم دارد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی تیموری  با بیان اینکه صندوق تا قبل از پایان سال ٩٥ راه اندازی خواهد شد به مزایای راه اندازی این صندوق برای بازیگران بازار و طلا و عموم مردم اشاره کرد و افزود: در کشور ما به صورت سنتی طلا به عنوان کالا برای پس انداز به شمار می رود که با راه اندازی صندوق طلا این پروسه پس انداز سنتی، شکلی مدرن، امن و با بازده مناسب به خود می گیرد.

    وی در این باره توضیح داد: فرض کنید شما 5 میلیون تومان پول دارید می روید یا سکه می خرید یا در صندوق طلا سرمایه گذاری می کنید، اینجا تفاوت در چیست؟ سکه ای که می خرید به عنوان پس انداز می گذارید در گاوصندوق تان و نگه می دارید، در این استراتژی قیمت سکه چه بالا برود و چه پایین، سرمایه شما به همان میزان نوسان کم یا زیاد شده است.

    تیموری به کارکرد صندوق طلا اشاره کرد و گفت: بخشی از سرمایه صندوق طلا در بازار مشتقه طلا یعنی آتی و آپشن که در بورس کالا فعال است، سرمایه گذاری می شود که در بازار مشتقه با توجه به وجود اهرم و امکان پوشش ریسک قیمت، سرمایه گذاری روی طلا به شیوه ای مدرن، حرفه ای و با سود مناسب و حفظ حداقلی ارزش انجام می شود.

    مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان اظهار داشت: مردم با سرمایه گذاری در صندوق طلا از دو مزیت نقدشوندگی مناسب و امنیت بالا نیز بهره مند می شوند؛ این صندوق با توجه به وجود بازارگردان، مشکل نقدشوندگی ندارد و از طرفی دارندگان سکه دیگر نگران خریداری، نگهداری و همچنین عیار سکه نخواهند بود.

    وی به جزئیات این صندوق اشاره کرد و ادامه داد: صندوق تخصصی طلا مانند سایر صندوق های سرمایه گذاری است به صورتیکه هر واحد 10هزار ریال بوده و سرمایه گذاران باید 10 یونیت خریداری کنند.

    تیموری در پایان گفت: در مجموع صندوق طلا به نسبت روش سنتی پس انداز و نگهداری طلا، دارای مزایایی همچون بازده بالاتر، نقدشوندگی مناسب و امنیت بالا بوده که از این طریق مردم که وقت و دانش کافی از بازار طلا ندارند، بتوانند بخشی از دارایی و ثروت خود را به طلا اختصاص دهند.

    برچسب ها