عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه:

بورس ارز دست دلالان را کوتاه می‌کند

عصر بازار: یک کارشناس بازار مالی اظهار کرد: با راه اندازی بورس ارز نوعی شفافیت در معاملات ایجاد می‌شود و این شفافیت می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد روند ثبات و جلوگیری از نوسانات شدید ارز و کوتاه شدن دست دلالان ایفا کند.

بورس ارز دست دلالان را کوتاه می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، محمد کفاش، مدیر عامل شرکت کارگزاری کالاسپهر، با اشاره به راه اندازی بورس ارز و نقش آن در کاهش فساد افزود: با راه اندازی بورس ارز نوعی شفافیت در معاملات ایجاد می‌شود و این شفافیت می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد روند ثبات و جلوگیری از نوسانات شدید ارز و کوتاه شدن دست دلالان ایفا کند از جمله اینکه سبب می‌شود عرضه و تقاضا کاملاً مشخص شود و کشف قیمت ارز که یکی از مزایای بورس ارز است با فاکتورهای مشخص و باتوجه به عوامل کلان اقتصادی توسط تحلیل گران مشخص شود.
    وی در ادامه اظهار داشت: بنده معتقد هستم رویکرد اصلی این بورس بیشتر شامل اوراق مشتقه و قراردادهای آتی ارزی است که این گونه معاملات کمتر به تحویل فیزیکی ارز منجر می‌شود و به واقع یک سیستم قیمت گذاری و پوشش ریسک ارز را شامل می‌شود همچنین ابزارهای مشتقه می‌تواند به بهتر شدن قیمت‌ها کمک شایانی کند.
    کفاش با بیان اینکه با راه اندازی بورس تا حدودی می‌شود از رکود در بازار بورس جلوگیری کرد گفت: این امر سبب می‌شود تا معاملات در یک مکان مشخص صورت بگیرد و در یک جا متمرکز شود در آن وقت محدودیت جعفرافیایی نیز برداشته خواهد شد.
    مدیر عامل شرکت کارگزاری کالاسپهر در ادامه با اشاره به وضعیت کنونی بازار نیز گفت: الان بهترین فرصت برای ورود سرمایه گذاران است و کسانی که می‌خواهند 6 ماهه خرید کنند، بهتر است به دنبال سهامی که به کف قیمت رسیده باشند ضمن اینکه می‌توانند از طریق مجمع هم خرید کنند.
    وی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران خرد برای ورود به بازار نباید مستقیم وارد شوند، بلکه به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری که ریسک کمتری دارند، وارد بازار شده و خرید کنند. 

    برچسب ها