عصر خودرو

تاثیر تحولات حوزه ایران و یونان بر قیمت نفت و سهام آسیا

عصر بازار : خبرگزاری فرانسه روز پنج شنبه در گزارشی از سنگاپور اعلام کرد که تحولات اخیر در حوزه مذاکرات هسته ای ایران و بحران مالی یونان در اتحادیه اروپا موجب افزایش تا قیمت انرژی به ویژه نفت و سهام در آسیا شده است.

تاثیر تحولات حوزه ایران و یونان بر قیمت نفت و سهام آسیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ایرنا، تمدید مذاکرات هسته ای ایران تا هفتم ژوئیه موجب شد تا به رغم بی ثباتی در بازار نفت، با افزایش عرضه آن در بازار بین المللی قیمت آن در آسیا نیز افزایش یابد.
    در عین حال بحران مالی یونان و احتمال انجام همه پرسی ملی برای خروج آن کشور از اتحادیه اروپا نیز موجب شد تا قیمت نفت تگزاس (وست اینترمدییت) صبح امروز در بورس سنگاپور با 10 افزایش در بازار آسیا به 57 دلار و شش سنت برسد و نفت برنت نیز با 23 سنت افزایش تا 62 دلار و 23 سنت برسد.
    این گزارش به نقل از سانجیو گوپتا، رییس مرکز تحقیقات انرژی نفت و گاز آسیا و اقیانوسیه و تحلیلگر سرمایه گذاری های اقتصادی در این خصوص گفت که بازار جهانی انرژی همچنان به تصمیمات ایران به عنوان چهارمین تامین کننده بازار نفت جهان چشم دوخته تا بتواند با افزایش تولید و عرضه نفت خام ایران پس از لغو تحریم ها نفسی جدید به این بازار ببخشد.
    وی در این خصوص گفت: تمدید این مذاکرات به همراه تصمیمات دولت آمریکا برای کاهش تولید نفت و در عین حال بحران مالی یونان هرسه موجب شد قیمت نفت حداقل تا هفتم ژوئیه سیر سعودی یابد و پس از اعلام لغو تحریم های ایران این روند می تواند به کاهش قیمت آن در بازار جهانی نیز بیانجامد.
    فرانس پرس حتی پیش بینی کرد که نتیجه مذاکرات امروز و فردای یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی با مقامات ایران نیز می تواند تاثیری قابل توجه در قیمت انرژی های فسیلی در بازار جهانی داشته باشد.
    براساس این گزارش، همزمان با امیدها درباره دستیابی به توافقی که به ادامه حضور یونان در منطقه یورو بینجامد و در حالی که آتن برای برگزاری همه پرسی آماده می شود ارزش قیمت نفت و حتی سهام امروز پنجشنبه در بازار آسیا افزایش یافته است.
    شاخص سهام در بازار بورس و اوراق بهادار توکیو یک ممیز 22 صدم درصد افزایش داشت و بر ارزش سهام هنگ کنگ 80 صدم درصد افزوده شد.
    ارزش سهام سیدنی و سئول نیز به ترتیب 70 صدم درصد و 34 صدم درصد افزایش داشت.
    در حالی که سران اروپا روز چهارشنبه پیشنهاد یونان را برای کمک مالی جدید به این کشور رد کردند، معامله گران اطمینان دارند که این بحران در نهایت حل و فصل خواهد شد.
    در همین حال وزیران دارایی منطقه یورو موافقت کردند تا پس از برگزاری همه پرسی در یونان و پیش از آنکه مذاکرات دیگری برگزار شود، منتظر بمانند.
    فرانس پرس همچنین از هنگ کنگ گزارش داد که شاخص سهام در بازار بورس اروپا و آمریکا نیز روند صعودی داشت و در بازار وال استریت هر سهم شاخص داو جونز 79 صدم درصد افزایش داشت.
    بر ارزش سهام اس اند پی و نزدک نیز به ترتیب 69 صدم درصد و 53 صدم درصد افزوده شد.
    در بازار بورس پاریس، فرانکفورت و میلان نیز شاخص سهام بیش از دو درصد افزایش داشت. 

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو