عصر خودرو

دست اندرکاران بازار انرژی در چین،

واردات نفت چین از ایران درسال ۲۰۱۷ افزایش چشمگیری دارد

عصر بازار- دست اندرکاران بازار انرژی در چین اعلام کرده اند که به دلیل افزایش سرمایه گذاری های این کشور در خرید نفت از ایران، واردات نفت چین از ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش چشمگیرتری خواهد داشت.

واردات نفت چین از ایران درسال ۲۰۱۷ افزایش چشمگیری دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت های نفتی چین درصدد هستند تا در هر سه ماهه سال جاری میلادی در مقایسه با دوران مشابه سال 2016میلادی بین سه تا چهار میلیون بشکه نفت بیشتر از ایران خریداری کنند.
    داده های اداره کل گمرک چین نشان می دهد که این کشور به طور میانگین در سال 2016 میلادی روزانه 620 هزار و 260 بشکه نفت از ایران وارد کرده است که در مقایسه با سال 2015 میلادی بیانگر 18 درصد افزایش است.
    با این حساب بر اساس ارقامی که گمرک چین به تازگی منتشر کرده است با افزایش این میزان نفت، واردات چین از ایران در سال 2017 میلادی بین پنج تا هفت درصد بیشتر خواهد شد.
    ایران به عنوان یکی از اعضای مهم اوپک در ماه نوامبر موفقیت بزرگ دیگری هم کسب کرد که بر اساس آن بتواند تولید نفت خود را افزایش دهد.
    چین به شرکت های خصوصی و پالایشگاه های بخش های غیردولتی اجازه خریدهای بیشتر نفتی داده است و از سوی دیگر با ساخت نیروگاه های بیشتر، واردات نفتی چین از کشورهای دیگر بیشتر هم خواهد شد.
    گزارش ها حاکی است که شرکت های نفتی «ساینوپک» و «جوهای جنرونگ» چین از خریداران بزرگ نفتی ایران به دنبال توافقنامه هایی برای سال جاری میلادی با شرکت ملی نفت ایران هستند.
    این گزارش ها از قول منابع مطلع خاطرنشان می سازد که در صورت حصول این توافقات این دو شرکت بزرگ نفتی مجموعا روزانه 505 هزار بشکه نفت از ایران خریداری خواهند کرد.
    شرکت ساینوپک که سال 2009برای توسعه میدان نفتی یادآوران توافقی با ایران امضا کرد و هم اکنون تولیدش در این میدان به 160 هزار بشکه در روز رسیده، درصدد است در سال جاری میلادی برداشت از این میدان را افزایش دهد.
    همچنین اعلام شده است که ساینوپک در هر سه ماه سالجاری می تواند تا چهار میلیون بشکه نفت از یادآوران برداشت کند و میزان برداشت شرکت «سی ان پی سی» چین هم از میدان آزادگان شمالی در این مدت حدود سه میلیون بشکه برآورد شده است.

    برچسب ها