عصر خودرو

وزیر نیرو:

مصرف برق ۵ درصد افزایش یافته است

عصر بازار- وزیر نیرو گفت: طی سال‌های اخیر میزان مصرف برق در کشور بیش از ۵ درصد افزایش‌یافته است.

مصرف برق ۵ درصد افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حمیدرضا چیت چیان صبح پنجشنبه در سخنانی در مراسم کلنگ زنی نیروگاه خرم آباد گفت: طی سالهای اخیر میزان مصرف برق بیش از 5 درصد افزایش یافته است که با حرکت اقتصاد کشور میزان رشد مصرف برق فراتر از این خواهد رفت.

    وی افزود: در برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده که سالانه 8 درصد رشد تولید ملی داشته باشیم و این امر روی افزایش مصرف برق تاثیرگذار خواهد بود.

    وزیر نیرو ادامه داد: مصرف برق در مناطقی که برق با ولتاژ بالا مصرف می کنند امسال نسبت به مدت مشابه 8.2 درصد افزایش یافته و این نشانه رشد اقتصادی و حرکت صنایع است.

    چیت چیان بیان کرد: اگر وزارت نیرو نتواند نیاز روزافزون برق را تامین کند به مهمترین مانع در مسیر توسعه تبدیل می شود.

    وی تصریح کرد: یک فرض و  وظیفه واجب داریم که قبل از اینکه کشور دچار کمبود برق شود تلاش کنیم زیرساخت ها را توسعه دهیم.  بر اساس برنامه ششم توسعه 25 هزار مگاوات نیروگاه در طول برنامه باید به ظرفیت برق کشور اضافه شود.

    وزیر نیرو بیان کرد: فعالیت گسترده ای برای کنترل مصرف شروع کرده ایم که به دو شکل کاهش مصارف و کاهش مصارف پیک یا قله مصرف پیگیری می شود.

    چیت چیان با بیان اینکه در سال 95 با تلاش همکاران 3 هزارمگاوات بار پیک مصرف برق را کاهش دادیم افزود: دو هزار مگاوات نسبت به سال گذشته میزان ظرفیت تولید برق را افزایش داده ایم.

    وی افزود: 5 هزار مگاوات نیروگاه دارای توربین کلاس «اف» با راندمان 58 درصد در کشور ایجاد می شود که یکی از این پروژه ها در لرستان احداث خواهد شد.

    وزیر نیرو یادآور شد: در مورد نیروگاهی که 12 سال پیش در لرستان کلنگ زنی شده نیز موانع را برطرف کرده ایم و حمایت می کنیم این پروژه تحقق یابد که 500 مگاوات ظرفیت دارد.

    چیت چیان یادآور شد: در بروجرد نیز 500 مگاوات نیروگاه پیش بینی شده که هر دو نیروگاه خرم آباد و بروجرد با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو