عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران:

خارجی ها ۵ هزار میلیارد ریال در فرابورس سرمایه گذاری کردند

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران گفت: سرمایه گذاران خارجی در دوران پسابرجام حدود ۵ هزار میلیارد ریال در فرابورس ایران سرمایه گذاری کردند.

خارجی ها ۵ هزار میلیارد ریال در فرابورس سرمایه گذاری کردند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرهامونی  با اشاره به اینکه در دوران پسابرجام، چه میزان سرمایه گذاری خارجی وارد فرابورس ایران شده، افزود: قبل از اجرایی شدن پسابرجام و توافق هسته ای سرمایه گذاران خارجی حضور چشم گیری در بازار فرابورس نداشتند اما بعد ازآن، سرمایه گذاران خارجی وارد بازار بدهی و همچنین سهام کنترلی برخی از شرکت ها شدند.

    وی ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی بیشتر برای خرید سهام شرکت هایی اقدام به سرمایه گذاری کردند که بتوانند مدیریت آنها را به دست گیرند چرا که با این شرکت ها در گذشته همکاری هایی داشته اند .

    هامونی با اشاره به سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد ریالی تصریح کرد: طی ماه های گذشته سرمایه گذارانی از آسیا و اروپا وارد فرابورس شدند و بیشتر گزارش ها حاکی از حضور سرمایه گذارانی از آلمان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق آسیاست.

    مدیرعامل فرابورس ایران عنوان کرد:بدین ترتیب اگرچه حضور سرمایه گذاران خارجی دربازار سرمایه و به طور یقین فرابورس، روند روبه رشدی گرفته است اما باید توجه داشت که برای جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی، باید زیرساخت های لازم دربخش بانکی، فناوری اطلاعات فراهم شود و صورت های مالی و داده های شرکت ها به طور مشخص، براساس استانداردهای IFRS در اختیار آنها قرار گیرد.

    برچسب ها