عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

دلار پشت فرمان بازار سکه در سراشیبی قیمت

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۲۱هزار و ۲۰۲ قرارداد و ارزش دو هزار و ۸۹۴ میلیارد رسید.

دلار پشت فرمان بازار سکه در سراشیبی قیمت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، طلای جهانی روز سه‌شنبه تحت تاثیر تداوم ضعف دلار که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی جایگزین را افزایش داد، ثابت ماند و دلار با افت خود فرمان بازار سکه را در دست گرفت.

    به این ترتیب روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران در هر 5 سررسید روند نزولی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 216 هزار تومان، کاهش 0/14 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 257 هزار تومان افت 0/22 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 298 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0/21درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 337 هزار تومان معامله و افت0/17 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 374 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/17 درصدی را به ثبت رساند.

    نگاهی به بازار نقدی

    بازار سکه نقدی نیز چهارمین روز هفته را با افت قیمت پشت سر گذاشت، کارشناسان معتقدند افت قیمت دلار مهمترین عامل کاهش بهای سکه بوده است. دلار که در اوایل این روز به محدوده 3 هزار و 890 تومان وارد شده بود، در نهایت با قیمت 3 هزار و 858 تومان به کار خود پایان داد و افت 32 تومانی را تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش قیمت‌ها در بازار دیروز طلا سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و 186 هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 606 و 323 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها