عصر خودرو

در جریان معاملات بازار مشتقه؛

نخستین تأمین اعتبار شرکت های توزیع نیروی برق در بهمن ۹۵

عصر بازار- در جریان معاملات روز سه شنبه بورس انرژی (۵ بهمن ماه ۹۵)، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله ۴,۳۴۰ قرارداد معادل ۵۳,۳۶۰ مگاوات ساعت به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال بود.

نخستین تأمین اعتبار شرکت های توزیع نیروی برق در بهمن ۹۵
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در این روز معاملاتی، نمادهای بار پایه، کم‌باری، میان‌باری و بار پیک به ترتیب با متوسط قیمت 324,411- 305,001 - 324,292 و 348,531 ریال برمگاوات ساعت مورد معامله قرار گرفتند.

    خاطر نشان می‌ شود در بازار برق روز سه شنبه تعداد 16 شرکت خریدار و 11 شرکت فروشنده مشارکت کرده‌اند.

    لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 5 اسفند 95 گشایش یافتند و همچنین نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 9 دی 95 و نمادهای بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی 9 دی 95 در پایان جلسه معاملاتی این روز متوقف شده و فرآیند تحویل آنها آغاز شد.  لازم به ذکر است در روز جاری مبلغ 300 میلیارد ریال بابت انجام معاملات و پرداخت هزینه تأمین وجه، به حساب شرکتهای توزیع نیروی برق واریز شد.

    همچنین در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد ستاره 961، 440 قرارداد با ارزشی بالغ بر 1 میلیارد و 21 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در مجموع ارزش معاملات بازار مشتقه بورس انرژی ایران، به 18 میلیارد و 8 میلیون ریال بالغ شد.

    برچسب ها