عصر خودرو

معاون وزیر نفت ایران:

فرصت‌های بسیاری برای فعالیت اقتصادی شرکت‌های آمریکایی در ایران وجود دارد

عصر بازار- معاون وزیر نفت ایران در گفت‌وگو با شکبه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: فرصت‌های بسیاری برای فعالیت‌های شرکت‌های آمریکایی در ایران وجود دارد و این رابطه می‌تواند مشاغل جدیدی برای آمریکا ایجاد کند.

فرصت‌های بسیاری برای فعالیت اقتصادی شرکت‌های آمریکایی در ایران وجود دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، امیرحسین زمانی‌نیا معاون وزیر نفت ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا به تشریح وضعیت همکاری ایران و آمریکا در دولت ترامپ و آینده نفت ایران پرداخت.

    معاون وزیر نفت ایران گفت: ما برای ایجاد رابطه با دولت جدید آمریکا چالشی نمی‌بینیم نشانه‌های زیادی از زمان شکل‌گیری کمپین‌های انتخاباتی وجود داشته به تدریج رشد کرده و اکنون نیز شاهد علائم مثبتی در این زمینه هستیم و در آینده هم مشکلی نخواهیم داشت.

    خبرنگار آلمانی سی‌ان‌ان از زمانی‌نیا پرسید پیش‌بینی شما نسبت به رابطه با آمریکا به ویژه در حوزه مبادلات نفت و گاز در دولت ترامپ با توجه به اینکه وی را یک بیزینس‌من می‌خوانند چیست؟

    زمانی نیاگفت: امیدوارم مقامات اقتصادی دو کشور همکاری‌های خوبی با هم داشته باشند و بعد از لغو تحریم‌ها فرصت زیادی برای دولت آمریکا نیز به وجود آمده است.

    سیاست‌های ترامپ باید خارج از محدودیت‌ها و چارچوب‌ها باشد و بازنگری داشته باشد و همکاری با ایران می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای شرکت‌های آمریکایی به ویژه در زمینه احیای صنعت نفت آنها ایجاد کند و نیز این همکاری شغل‌ها و مشاغل جدیدی را برای آمریکا ایجاد می‌کند.

    فردریک پلتیگن خبرنگار سی‌ان‌ان از زمانی‌نیا درباره اینکه پیش‌بینی شما از وضعیت نفت و گاز ایران طی سال‌های آینده چیست؟ زمانی نیا پاسخ داد:ما بزرگترین منابع هیدروکربنی و گاز و نفت دنیا را داریم و هنوز در مقایسه با دیگران تولید نفت و گاز را با تمام ظرفیت انجام نمی‌دهیم.

    ظرفیت‌های تولید در کشور ما بالا است و هزینه‌های تولید در ایران بسیار پایین است. اما ما نگاه صرف به تولید نداریم بلکه مطابق با نیاز بازارهای جهانی تولید می‌کنیم.

    برچسب ها