عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

واگذاری واحدهای فرآوری معادن بایددر اولویت باشد

عصر بازار: وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: قانون معدن باید شفافیت داشته باشد تا تکلیف سرمایه گذاران این بخش را برای سالیان آینده روشن سازد.

واگذاری واحدهای فرآوری معادن بایددر اولویت باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمد رضا نعمت زاده در جلسه  شورای مشورتی امور معادن با بیان این مطلب ، افزود: با انجام اصلاحات لازم در قانون معدن سال 77 می توان تکلیف معدنکاران را از حیث سرمایه گذاری و برنامه ریزی برای حداقل 10 سال آتی مشخص ساخت.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه قانون معدن می بایست صراحت و روشنی لازم را داشته باشد ، افزود : در تدوین قانون معدن  اصل خلاصه نویسی و شفافیت آن نباید از نظر دور بماند.

    به گفته نعمت زاده ؛ معدن را می بایست در زنجیره خود دید و از مواد خام تا محصول نهایی می بایست در جهت تشویق ارزش افزوده باشد.

    وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه یادآور شد : در زنجیره ارزش افزوده معدن می بایست تا فرآوری مواد معدنی و ایجاد صنایع پایین دستی آن بمنظور اشتغال زایی و افزایش توان صادراتی و رفع نیاز داخلی پیش رفت.

    وی در ادامه یادآور شد : بطور معمول در واگذاری معدن می بایست واحدهای فرآوری در انجام مزایده ها در اولویت نخست باشند و سپس سایر بهره برداران معدنی طبق تشریفات قانونی در مزایده ها شرکت نمایند.

    نعمت زاده در خصوص تعیین حقوق دولتی معادن نیز ضمن اشاره به اینکه کار دولت نرخ گذاری نیست ،گفت : تعیین میزان حقوق یادشده بهتر است بطور سالانه وضع شده و برای معادن روزمینی ، زیر زمینی،فلزی ؛  و غیر فلزی نیز تفاوتهایی قائل شد.

    برچسب ها