عصر خودرو

واردات از آلمان؛ ۱۰ برابر صادرات به این کشور

عصر بازار- بررسی عملکرد صادرات و واردات میان ایران و آلمان نشان می دهد که واردات از کشور آلمان در نه ماهه امسال با ۹۰ درصد افزایش به ۱.۸ میلیارد دلار و صادرات به این کشور به ۱۷۹ میلیون دلار رسیده است.

واردات از آلمان؛ ۱۰ برابر صادرات به این کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، کشور آلمان یکی از پنج کشور عمده وارداتی ایران در نه ماه نخست امسال بوده که سهم 5.6 درصدی از ارزش کل واردات کشور را داشته است.

    در نه ماه نخست امسال حدود 818 هزار تن کالا به ارزش 1.8 میلیارد دلار از کشور آلمان وارد ایران شده است که این واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 90.4 درصدی در حجم واردات و رشد 38.2 درصدی در ارزش واردات برخوردار است. در همین مدت حدود 25.4 هزار تن کالا به ارزش 179 میلیون دلار به کشور آلمان صادر شده است.

    از سال 1391 تاکنون میزان واردات ایران از آلمان همواره بیشتر از صادرات بوده که تراز تجاری منفی را نشان می دهد. تراز تجاری ایران و آلمان در نه ماهه نخست امسال 1.6 میلیارد دلار و به سود آلمان بوده است.

    در نه ماه نخست امسال، حدود 40 درصد از ارزش کل واردات ایران از آلمان مربوط به 24 قلم عمده است. در این مدت تعداد 2 هزار و 561 تعرفه  متفاوت از آلمان به ایران وارد شده که از این میان، 288 قلم کالا ارزش بیش از یک میلیون دلار داشته اند.

    بیشترین قلم کالای وارداتی از آلمان که حدود 6 درصد از کل واردات ایران از آلمان را شامل می شود، مربوط به گندم به جز گندم دامی است. میزان واردات این محصول 421 هزار تن به ارزش 106 میلیون دلار بوده است.

    سهم 55.1 درصدی کالاهای واسطه ای از واردات

    ترکیب تعرفه کالاهای عمده وارداتی ایران از آلمان نشان می دهد که از مجموع واردات انجام شده، 55.1 درصد کالاهای واسطه ای، 22.9 درصد کالاهای مصرفی و 22 درصد کالاهای سرمایه ای بوده است.

    در نه ماه نخست امسال، حدود 90 درصد از ارزش کل صادرات ایران به آلمان مربوط به 14 قلم کالا بوده است. در همین مدت تعداد 409 قلم کالای متفاوت از ایران به آلمان صادر شده که از این میان تنها 14 قلم کالا ارزش بیش از یک میلیون دلار داشته اند.

    بیشترین ارزش کالاهای صادراتی ایران به آلمان، مربوط به روده، بادکنک و شکمبه حیوانات به حجم 840 تن و ارزش 36 میلیون دلار بوده است. این تعرفه حدود 20 درصد از ارزش کل صادرات ایران را به آلمان شامل می شود.

    ترکیب کالاهای عمده صادراتی ایران به آلمان نشان می دهد که 57.7 درصد کالاهای واسطه ای، 41.4 درصد کالاهای مصرفی و 0.9 درصد کالاهای سرمایه ای را شامل می شوند.

    برچسب ها