عصر خودرو

علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران

عصر بازار- چند شرکت بزرگ نفت و پتروشیمی آلمانی نسبت به سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت و پتروشیمی ایران ابراز تمایل کرده اند.

علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، چند شرکت بزرگ نفت و پتروشیمی آلمانی نسبت به سرمایه گذاری در بخش نفت و پتروشیمی ایران ابراز تمایل کرده اند.

    شرکت های مختلف از جمله شرکت بی ای اس اف گفته اند آماده سرمایه گذاری 12 میلیارد دلاری در ایران هستند.

    شرکت بی ای اس اف پیشنهاد کرده که در یک پروژه 6 میلیارد دلاری برای ایجاد کارخانجات پتروشیمی در مناطق جنوبی ایران سرمایه گذاری نماید.
    مدیر عامل این شرکت یکی از اعضای هیئت تجاری ای بود که در جریان سفر وزیر اقتصاد آلمان به تهران در سال 2016، به تهران آمده بود.

    شرکت وینترشال هولدینگ، بزرگترین تولید کننده نفت و گاز آلمان و مالک شرکت بی ای اس اف قبلا یادداشت تفاهمی را با شرکت ملی نفت ایران برای انجام تحقیقات در 4 میدان نفتی در غرب ایران به امضا رسانده است.

    مقامات نفتی ایران سال گذشته نشست هایی را با شرکت های آلمانی برگزار کردند. در صورت نهایی شدن این مذاکرات، احتمالا چند قرارداد به ارزش 12 میلیارد دلار بین طرفین به امضا خواهد رسید.

    از زمان اجرایی شدن برجان در ژانویه 2016، موج جدیدی از ابرزا علاقمندی شرکت های خارجی به سرمایه گذاری در اقتصاد ایران شکل گرفته است.

    چشم انداز امیدبخش تجارت با ایران کشورهای بزرگ اروپایی را به بررسی پتانسیل های بازار ایران واداشته است.

    برچسب ها