عصر خودرو

عضو شورای عالی بورس خبر داد

تبدیل سود ۲هزار میلیاردی بانک ملت به زیان ۳ هزار میلیاردی پس از حسابرسی بانک مرکزی

عصر بازار- عضو شورای عالی بورس گفت: پیش از تغییر مدیریت بانک ملت، رقمی که به عنوان سود حسابرسی شده قرار دادند سود ۲ هزار میلیارد تومان بود، بانک مرکزی در مطالعات بعدی متوجه شد گزارش ها مشکل داشته و زیان ۳ هزار میلیاردی اعلام شد.

تبدیل سود ۲هزار میلیاردی بانک ملت به زیان ۳ هزار میلیاردی پس از حسابرسی بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به این پرسش که چگونه 2 ماه پس از آنکه سازمان حسابرسی، بانک مرکزی و سازمان بورس اجازه افزایش 20 درصدی سرمایه را به بانک ملت داده بودند، حدود سه هزار میلیارد تومان زیاد داده است، افزود: سازمان بورس مجوزهای افزایش سرمایه را می دهد و پیش از تغییر مدیریت بانک ملت، رقمی که به عنوان سود حسابرسی شده قرار دادند سود 2 هزار میلیارد تومان بود بنابراین سازمان بورس آن را برروی سایت قرار داد و سپس از بانک مرکزی افزایش سرمایه دریافت می کند.

    وی ادامه داد: بانک مرکزی در مطالعات بعدی متوجه شد گزارش ها مشکل داشته است و آن را اعلام کرد.

    عبده با اشاره به اینکه این ایراد وارد است که چرا این اعلام با تاخیر انجام شد، گفت: برخی افراد پیش از آن، سهام را خریدند و بنابراین شکایت دارند که چرا این موضوع را با تاخیر اعلام کرد.

    وی با اشاره به اینکه بورس نمی تواند در حساب ها دستکاری کند گفت: مسئولیت حساب ها با کسی که حساب ها را تهیه می کند است و حسابرسان فقط ناظر هستند و در این موضوع بانک ملت حساب های خودرا تهیه کرده است.

    عبده با بیان اینکه جریان نظارتی بانک مرکزی باید مستمر باشد، افزود: نظام نظارتی بانک مرکزی باید در طول سال، نظارت های خود را اعمال کند و دستورات لازم را به بانک ها بدهد تا آن ها در طول سال قیمت های خود را تعدیل کنند تا به خریداران جدید ضرر نرسد.

    برچسب ها