عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد

تمایل روسیه و ترکمنستان برای داشتن بازار مشترک گاز با ایران

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تمایل روسیه و ترکمنستان برای داشتن بازار مشترک گاز با ایران از طریق دریا خبر داد.

تمایل روسیه و ترکمنستان برای داشتن بازار مشترک گاز با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی از تمایل روسیه و ترکمنستان برای داشتن بازارهای مشترک با ایران از طریق دریا خبر داد و گفت: البته این مذاکرات در این مرحله قرار دارد که آیا این موضوع اقتصادی هست یا خیر.

    وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های مشترک با روسیه اظهار کرد: این کمیته مشترک بین ما و گس پروم است که شامل  شش کمیته می‌شود. این کمیته‌ها مربوط به صادرات گاز، بازار مشترک، تعمیرات، بحث های کارآفرینی، روش های تعمیرات، روشهای پیک رانی، روش‌های حفظ و نگهداری است. یکی از کمیته‌ها هم فرآیندهای بازار مشترک است.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درمورد بازارهای فروش گاز ایران توضیح داد: در جنوب بازار زیادی وجود دارد و همه کشورهای اطراف ایران از جمله کویت، امارات، شرکت های خلیج فارس و...  می توانند از گاز طبیعی ایران استفاده کنند.

    عراقی تاکید کرد: البته شرایط باید از نظر اقتصادی و سیاسی آماده باشد. این فرآیند می تواند با کمک روسیه یا ترکمنستان یا به صورت مستقل باشد.

    برچسب ها