عصر خودرو

تابش خبر داد:

یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن اختصاص یافت

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور از تشکیل شورای معادن در استان‌ها خبر داد و گفت: در قانون برنامه، یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت و انجام پروژه های بهداشتی و عمرانی در مناطق استقرار معدن اختصاص یافته است و تصریح شده تا گردش حساب، دفاتر مالی و حوزه مالیاتی معادن نیز در محل ذخایر معدنی قرار گیرد.

یک درصد از فروش معادن برای جبران خسارت در مناطق استقرار معدن اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش در جمع دهیاران، شوراها و مردم بخش خرانق این شهرستان با یادی از آیت الله هاشمی رفسنجانی و ابراز تاسف و تسلیت درگذشتگان حادثه ناگوار پلاسکو گفت: امیدوارم هر چه سریعتر نسبت به بررسی دقیق علت حادثه و اندیشیدن راهکارهای لازم در بخش ساخت و نظارت ساختمان، اقدامات قانونی موثری صورت گیرد تا دیگر شاهد تکرار چنین حوادث نباشیم.

    نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر نسبت به ثبات نسبی اقتصادی اقدام و دستاوردهای مثبتی نیز داشته اظهار کرد: علیرغم مشکلات و تنگناها، موفقیت های خوبی در عرصه دیپلماسی خارجی و تحولات داخلی نصیب کشور شده که امیدوارم در راستای تقویت منافع ملی و گره گشایی از مشکلات مردم، همه گروه ها و سلایق با ترجیح منافع ملی به اهداف زودگذر جناحی، متحد و همدل در مسیر رفع چالش های کشور گام بردارند.

    نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور اظهار داشت: در قانون برنامه اقدامات خوبی برای ایجاد اشتغال و تخصیص تسهیلات روستایی پیش بینی شده است تا با تقویت زیرساخت های روستایی، امکان ماندگاری جمعیت و رونق روستاها افزایش یابد.

    تابش در ادامه به بحث مالیات بر ارزش افزوده و تاکید بر حرکت به سمت عدالت در توزیع اعتبارات اشاره کرد و با بیان اینکه نباید شهرهای توسعه یافته را تقلیل داد بلکه باید کمک کرد تا مناطق کمتر توسعه یافته ارتقا یابند گفت: توزیع مالیات بر ارزش افزوده در قانون برنامه دچار تغییر شده به طوری که از محل این اعتبارات، میزان 12 درصد سهم کلانشهرها، 53 درصد سایر شهرها و 35 درصد نیز به روستاها و مناطق عشایری اختصاص می یابد.

    نماینده مردم اردکان ادامه داد: با پیگیری صورت گرفته که در جهت جبران کاهش اعتبار برای شهرستان نیز می باشد؛ علاوه بر عوارض آلایندگی، یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت وارده و انجام فعالیت های بهداشتی، درمانی و عمرانی مورد نیاز منطقه استقرار معدن تعلق می گیرد.

    رئیس مجمع نمایندگان استان یزد از تشکیل شورای معادن در هر استان به ریاست استاندار و حضور مدیران مربوطه به منظور حمایت، توسعه و بهبود بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد ملی خبر داد و گفت: مسائل مرتبط با معادن از جمله نظارت بر استخراج، رعایت مسائل زیست محیطی و تسهیل و ایجاد صنایع پایین دستی در این شورا تصمیم گیری می شود.

    نماینده مردم اردکان با بیان اینکه بارها بر انتقال حساب های صنایع و واحدهای تولیدی در محل فعالیت معدن تاکید شد ولی به دلیل عدم الزام قانون این مهم محقق نگردید گفت: خوشبختانه در قانون برنامه ششم تصریح شده که حساب های بانکی و گردش مالی معادن باید در استان های محل ذخایر معدنی انجام پذیرد و دفاتر و حوزه مالیاتی آنها نیز در همان استان ها مستقر گردد.

    تابش در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت کارآفرینی و رعایت اصول زیست محیطی و انجام مسئولیت های اجتماعی صنایع در شهرستان عنوان داشت: اعتبارات بسیار خوبی در سالهای اخیر از محل توسعه اقتصادی نصیب شهرستان گردید و پروژه های ارزنده ای نیز به اجرا درآمد هر چند تاکید و انتظار بنده بسیار بیشتر از این بود.

    وی با بیان اینکه حضور مسئولان بخصوص در ایام تعطیل بین مردم روستا برای شنیدن مشکلات و رفع آنان بسیار ستودنی و راهگشاست؛ به مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش خرانق نیز اشاره کرد.

    در این جلسه که در روستای سنگرد بخش خرانق اردکان و با حضور مدیران کل امور روستایی، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان، فرماندار ، دهیاران، اعضای شورا و مردم بخش خرانق برگزار شد، درخصوص برخی از نیازهای این بخش، بحث و تصمیم گیری صورت گرفت.

    برچسب ها