عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

انعقاد ۲۵هزار قرارداد آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۲۵هزار و ۵۵۹ قرارداد و ارزش سه هزار و ۴۹۸ میلیارد رسید که رشد ۶ درصدی را نسبت به معاملات روز یکشنبه تجربه کرد، چرا که حجم معاملات طی این روز به ۲۴ هزار و ۵۴ قرارداد رسیده بود.

انعقاد ۲۵هزار قرارداد آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، افزایش دلار در بازار داخلی و رشد بهای اونس در بازارهای جهانی از جمله عواملی بودند که طی روز گذشته روند مثبتی را برای سکه رقم زدند.

    در سومین روز هفته، دلار دومین رشد متوالی را تجربه و از سطح 3 هزار و 850 تومان عبور کرد و قیمت هر اونس طلا نیز دیروز به 1217 دلار رسید.

    بر همین اساس روز گذشته قیمت سکه در معاملات آتی بورس کالای ایران نیز در هر 5 سررسید روند صعودی را تجربه کرد، به طوری که براساس آمار معاملات، سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 218 هزار تومان، افزایش 0/68 درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون و 260 هزار تومان رشد 0/38 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 301 هزار تومان به فروش رسید و با افزایش 0/8درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 339 هزار تومان معامله و رشد 1/04 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 377 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/37 درصدی را به ثبت رساند.

    از بازار نقدی چه خبر؟

    بازار سکه نقدی نیز سومین روز هفته را با روند مثبتی پشت سر گذاشت، کارشناسان معتقدند اگر چه در حال حاضر رشد سکه در بازار نقدی آرام است اما ممکن است با توجه به پیش بینی های موجود برای رشد اونس افزایش بیشتری را تجربه کند.

    بر اساس این گزارش قیمت‌ها در بازار دیروز طلا سکه تمام طرح جدید حدود یک میلیون و 184 هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 603 و 319 هزار تومان داد و ستد شد.

    برچسب ها