عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛

سیاست قیمت تضمینی، قوت قلب کشاورزان خوزستانی

عصر بازار: یک نماینده مجلس، اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالا را مثبت ارزیابی کرد و خواستار فرهنگ سازی و آموزش نحوه معاملات بورسی محصولات شامل سیاست قیمت تضمینی به کشاورزان شد.

سیاست قیمت تضمینی، قوت قلب کشاورزان خوزستانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از مهر، سیدراضی نوری با بیان اینکه اجرای سیاست قیمت تضمینی در بورس کالای ایران یک گام رو به جلو در بخش کشاورزی کشور بوده است، خواستار فرهنگ سازی و آموزش نحوه معاملات بورسی محصولات شامل سیاست قیمت تضمینی به کشاورزان کشور شد.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: بعد از اجرای سیاست قیمت تضمینی برای جو دامی در استان کرمانشاه،  قرار است که این سیاست برای ذرت استان خوزستان نیز اجرا شود.

    وی با تصریح اینکه سیاست مذکور قوت قلب بیشتری را برای کشاورزان کشور و ذرت کاران استان خوزستان ایجاد خواهد کرد، توضیح داد: مکانیسم خرید تضمینی در حالی که بار مالی زیادی برای دولت داشت، متاسفانه کمترین منافع تولید را نیز نصیب کشاورزان می کرد. در این روش، کشاورز مجبور می شود که ماه های زیادی منتظر دریافت پول خود بماند و حضور واسطه های سودجو نیز در بازار قوت می گرفت.

    این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی، بورس کالای ایران را یک بازار رقابتی معرفی می کند که با بسترها و مکانیسمی که دارد، تولیدکنندگان کشاورزی کشور را می تواند به بازارهای مصرف و خرید وصل کند.

    نماینده مردم شوش و دانیال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه شوش و دانیال رکورد دار تولید ذرت در کشور و خوزستان است، تاکید کرد :  همه باید در استان خوزستان و کشور تلاش کنیم که سیاست قیمت تضمینی به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

    وی در ادامه گفت: کشاورزان، انجمن ذرت کاران، اتحادیه ها و انبارداران و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان می تواند با یک عزم جدی در کمک به بازرگانی بخش کشاورزی استان قدم بردارند.

    این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دست اندرکاران باید اطمینان و اعتماد به سیاست قیمت تضمینی را در کشاورزان ایجاد کنند، گفت : جا افتادن سیاست قیمت تضمینی نیاز به زمان دارد و این موضوع نیازمند آموزش و فرهنگ سازی گسترده و همه گیر است.

    عملیات اجرایی سیاست قیمت تضمینی در خصوص ذرت خوزستان از چندی پیش آغاز شده است و هم اکنون انبارهای معرفی شده از سوی وزارت کشاورزی و بخش خصوصی در شهرستان های مختلف استان خوزستان جهت تودیع محصول ذرت کاران خوزستان از سوی بورس کالای ایران در حال پذیرش هستند.

    برچسب ها