عصر خودرو

مدیرعامل شرکت نفت خبر داد

مناقصه آزادگان جنوبی بزودی برگزار می‌شود

امضای قرارداد فاز۱۱ تا پایان سال

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: برای برگزاری مناقصه آزادگان جنوبی در آینده ای نزدیک برنامه‎ریزی کرده ‏ایم و امیدواریم قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی نیز تا پایان امسال یا اوایل سال آینده امضا شود.

مناقصه آزادگان جنوبی بزودی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علی کاردر درباره احتمال اضافه شدن شرکت های دیگری به وندورلیست شرکت های بین المللی برای حضور در مناقصات قراردادهای جدید نفتی گفت: وندورلیست در هیچ جای دنیا بسته نمی شود و در این وندورلیست نیز امکان اضافه شدن شرکت های دیگر پس از ارزیابی‌های شرکت ملی نفت ایران وجود دارد.

    وی ادامه داد: در مناقصه میدان آزادگان جنوبی قرار نیست تمام شرکت‌های بین المللی تایید شده در وندورلیست حضور پیدا کنند و تناسب توانمندی شرکت ها با این میدان مدنظر قرار می گیرد.

    کاردر با اشاره به پیشرفت حدود 90 درصدی کار تنظیم پیش نویس قراردادهای نفتی، ابراز امیدواری کرد که این متن طی هفته های آتی نهایی شود.

    معاون وزیر نفت درباره میزان پیشرفت توافقنامه اصولی امضا شده به منظور توسعه فاز ١١ میدان گازی پارس جنوبی اظهار کرد: مطالعات میدان انجام و اسناد مناقصات برای پروژه های فرعی آماده شده و روند کار از سرعت مطلوبی برخوردار است.

    وی ابراز امیدواری کرد که این توافقنامه تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده به قرارداد تبدیل شود.

    کاردر درباره نتایج مطالعات حاصل از امضای قراردادهای محرمانگی و تفاهمنامه های متعدد با شرکت های بین المللی نیز گفت: برخی از این مطالعات آماده و به شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است.

    شرکت ملی نفت ایران طی یکسال گذشته، تفاهمنامه‎های مطالعاتی (M۰U) متعددی با شرکت های بین المللی و داخلی امضا کرده و در این مسیر، تاکنون دو توافقنامه (HOA) نیز امضا شده است. با توجه به اینکه نتایج مطالعات شرکت ها بر روی میدان های موضوع تفاهم به تدریج آماده می شود و در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار می گیرد، همچنین از آنجا که پیش بینی می شود توافقنامه های منعقد شده نیز طی ماه های آینده به مرحله قرارداد برسند و از طرفی، برای برگزاری مناقصه میدان آزادگان جنوبی نیز برنامه ریزی شده است، به این ترتیب این شرکت روزهای پرکاری را پیش رو دارد.

    برچسب ها