عصر خودرو

معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد

آخرین وضعیت مسترکارت ایرانیان

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پست درباره آخرین وضعیت مسترکارت ایرانیان گفت: برای ارائه این خدمات اکنون تلاش داریم تاییدیه‌ای از بانک مرکزی دریافت کنیم.

آخرین وضعیت مسترکارت ایرانیان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حسین مهری صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های پستی پاسخگوی پرسش‌های خبرنگاران شد و در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت مسترکارت ایرانیان اظهار کرد: اجرای این طرح با حاشیه‌های متعدد همراه شد و به همین دلیل ما سعی کردیم برای اجرا از بانک مرکزی تاییدیه لازم را دریافت کنیم. چراکه به هیچ عنوان دوست نداریم در آینده اتفاقی رخ دهد که ما شرمنده شهروندان شویم.

    مدیرعامل شرکت پست در عین حال عنوان کرد: البته اکنون به صورت محدود این پروژه اجرا می‌شود اما منتظریم با دریافت تاییدیه بانک مرکزی و یا ضمانت یک بانک این طرح را به شکل وسیع‌تری اجرا کنیم.

    البته همان‌طور که اشاره شد اکنون هم به شکل محدود این خدمات در حال ارائه است اما ارائه آن به شکل عمومی به زمان دریافت تاییدیه لازم موکول شده است.

    فاصله پست ایران با دنیا

    مهری در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که اکنون جایگاه پست در منطقه و دنیا از چه قرار است، توضیح داد: ما در منطقه سطح خوبی داریم اما در میان کشورهای توسعه‌یافته با توجه به فاصله زیادی که وجود دارد، جایگاه ایران چندان مناسب نیست چراکه در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های مناسب و به‌هنگام صورت نگرفته است.

    وی همچنین عنوان کرد: پست دنیا از دهه 1990 میلادی سرمایه‌گذاری در خصوص برخی زیرساخت‌ها را آغاز کرده اما در این خصوص متاسفانه زیرساخت‌های لازم در ایران فراهم نشده و در حوزه پست IT محور نیز ما دیر ورود کرده‌ایم.

    تمایل 26 شرکت برای فعالیت به عنوان اپراتور پستی

    او در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث اپراتورهای خصوصی خود اشاره کرد و گفت: اکنون 26 شرکت اسنادی را برای دریافت مجوز فعالیت به عنوان اپراتور پستی ارائه کرده‌اند. از سوی دیگر بر اساس آنچه ابلاغ شده وزارت ارتباطات مکلف شده تا مرداد ماه سال آتی حداقل دو اپراتور خصوصی در بخش پست را معرفی و به آنها مجوزهای لازم را ابلاغ کند.

    تلاش برای تبدیل ایران به هاب پستی منطقه

    مدیرعامل شرکت ملی پست درباره ترانزیت محصولات از مسیر ایران هم توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: در گذشته ایران تنها با یک ایرلاین ارتباط داشت و بر همین اساس می‌توانست کالاها را به 58 مسیر مختلف ترانزیت کند اما اکنون تعداد قرارداد ما با ایرلاین‌ها به پنج عدد رسیده و بدین ترتیب مقاصد ما به 103 مسیر افزایش پیدا کرده است. بر همین اساس با توجه به تعرفه‌هایی که وجود دارد، کشورهای مختلف منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند که ترانزیت خود را از مسیر ایران انجام دهند.

    وی ادامه داد: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود بحث تبدیل شدن به هاب پستی منطقه اکنون با افزایش مراوده با ایرلاین‌ها در حال پیگیری است و پیش‌بینی می‌کنیم با این شیوه شرایط خوبی در این بخش حاکم شود.

    افزایش تعرفه‌های پستی به کجا رسید؟

    معاون وزیر ارتباطات درخصوص افزایش تعرفه‌های پستی نیز توضیح داد که شرکت پست همواره مظلوم است و در تعرفه‌ها هم مظلوم واقع شده است.

    وی ادامه داد: طی 40 ماهی که از دولت یازدهم می‌گذرد ما تنها دو بار در سال‌های 1393 و 1394 افزایش تعرفه داشته‌ایم و اکنون هم برای سال جاری پیشنهادی مبنی بر افزایش 6 درصدی تعرفه‌های خود را با هماهنگی سازمان حمایت برروی سایت شرکت قرار دادیم.

    او یادآور شد: اما پس از مدتی با وجود آنکه سازمان حمایت تعرفه‌های جدید را تصویب کرده بود اینگونه عنوان شده که لازم است ستاد تنظیم بازار نیز این تعرفه‌ها تایید کند که در این ستاد تصمیم گرفته شد فعلا افزایش تعرفه رخ ندهد. بر همین اساس تعرفه‌های ما بار دیگر به سال 1394 بازگشت.

    مهری افزود: البته با این وجود هنوز این طرح در حال پیگیری است و نامه‌هایی نیز به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال شده و بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم ظرف چند روز آینده شاهد افزایش تعرفه‌های پستی باشیم.

    برچسب ها