عصر خودرو

قائم مقام بانک مرکزی تشریح کرد

جزئیات جدید از برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی صرافی‌ها

عصر بازار- قائم مقام بانک مرکزی گفت: به مرور زمان که روابط بانکی و کارگزاری در ایران توسعه یابد انتقال وجوه از صرافی ها به بانک ها انجام خواهد شد، تا سیستم بانکی وظیفه اصلی خود را در نقل و انتقال وجوه برای رفع نیازهای تولید و تجارت انجام دهد.

جزئیات جدید از برنامه بانک مرکزی برای ساماندهی صرافی‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اکبر کمیجانی در حاشیه ششمین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه نظام بانکی برای حمایت مالی از مالباختگان حادثه پلاسکو، اظهار داشت: باید یک مقدار اطلاعات تکمیل و تعداد متقاضیان نیز مشخص شود سپس براساس آنها سبک و سنگین صورت بگیرد تا در  هفته های آینده تصمیم گیری نهایی کرد و شفاف در این زمینه اطلاع رسانی کرد.

    وی ایجاد شعب بانک های خارجی در ایران را زمان بر دانست و گفت: کارهای کارشناسی انجام شده و تقاضاهایی هم گاهاً می آید ولی این تقاضاها باید جدی تر مورد بررسی قرار گیرد ضمن آنکه مشتریانی که می آیند از ایران بازاریابی می کنند.

    قائم مقام بانک مرکزی ادامه داد: بازاریابی زمان می برد، طبیعی است کسی که می خواهد در ایران سرمایه گذاری کرده و شعب بانکی افتتاح کند باید بازدهی ریسک انجام دهد و به دلایل و توجیه منطقی برسد.

    کمیجانی درباره تصمیم گیری ها در خصوص تسعیر دارایی های ارزی بانک هم اینطور توضیح داد که آئین نامه ای براساس مصوبه اولیه مجلس شورای اسلامی درباره تسعیر دارایی های ارزی بانک مرکزی تدوین شده بر  مبنای 45 هزار میلیارد تا وارد فاز اجرایی شود.

    قائم مقام بانک مرکزی درباره یکسان سازی ارز گفت: برخی برآوردها برای یکسان سازی انجام نشده بود و محاسباتی که انجام شده تاکنون کارشناسی و درست است اما الان آئین نامه ای برای اجرای این موضوع وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم تا در جهت حمایت از بخش خصوصی و تولید حالت عملیاتی به خود بگیرد.

    وی درباره ساماندهی صرافی ها گفت: ساماندهی صرافی ها در جریان است و آئین نامه آن در حال بازنگری و تدوین است و در دستور جلسه شورای پول و اعتبار قرار دارد و امیدوار هستیم تا پایان سال به سرانجام برسد.

    کمیجانی دلیل بازنگری این آئین نامه نامه را تحولات صورت گرفته در اقتصاد عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال اجرای برجام باعث فعال تر شدن صرافی ها شده که این موضوع بازنگری این آئین نامه را می طلبد.

    وی گفت: از صرافی ها انتظار رفع نیازهای کوتاه مدت و مشتریان خرد و مسافران را داریم و صرافی نمی تواند نیازهای کلان کشور را تامین کند و در حال تدوین مقرراتی در این خصوص هستیم .

    به گفته قائم مقام بانک مرکزی، به مرور زمان که روابط بانکی و کارگزاری در ایران توسعه یابد انتقال وجوه از صرافی ها به بانک ها انجام خواهد شد. تا سیستم بانکی وظیفه اصلی خود را در نقل و انتقال وجوه برای رفع نیازهای تولید و تجارت انجام دهد و صرافی ها فعالیت های خرد را انجام دهند.

    برچسب ها