عصر خودرو

تورم بازهم درجا زد؛

رشد تورم نقطه‌ای آغاز شد

عصر بازار- در حالی بانک مرکزی رسماً اعلام کرد، نرخ تورم در دیماه ۹۵ معادل ۸.۶ درصد است که تورم در آذر و آبان ماه هم همین رقم بوده است. همچنین نرخ تورم نقطه ای در دیماه شروع به افزایش کرده است.

رشد تورم نقطه‌ای آغاز شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بعد از آنکه ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز از تورم 8.6 درصدی دی ماه خبر داد، روابط عمومی بانک مرکزی گزارش رسمی شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1390  را منتشر و اعلام کرد: شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در دی‌ماه 1395 به عدد 254.9 رسید که نسبت به ماه قبل 0.8 درصد افزایش یافت.

    گفتنی است براساس اعلام رسمی بانک مرکزی در ماه گذشته تورم نقطه به نقطه افزایش یافته است؛  شاخص مذکور در دی‌ماه 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 9.6 درصد افزایش داشته است. نرخ تورم نقطه ای در آذرماه 9.2 درصد بوده است.

    بر اساس این گزارش، طی سه ماه گذشته بانک مرکزی در گزارش های رسمی خود از تورم، میانگین تورم سالانه را 8.6 درصد اعلام کرده است، درحالی که مرکز آمار در تازه ترین گزارش رسمی خود تورم دی ماه را 6.9 درصد اعلام کرده است.

    برچسب ها